به گزارش ایرنا، در چنین روزی بزرگ معلم تعالی بخش جهان اسلام حضرت امام جعفرصادق (ع) به دست جاهلان شربت شهادت نوشید، ستاره ای درخشان که غروبش عالم بشریت را در تاریکی فرو برد.
تاریخ در وصف این امام همام نوشته است که ششمین پیشوای شیعیان در طول زندگی با برکت خویش ، توانست نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع و پایه‌های علمی مکتب شیعه را محکم کند تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان مذهب جعفری و از آن حضرت به عنوان رئیس این مذهب یاد می‌شود.
دشمنان اسلام و امامت که تاب وجود مقدس این امام همام را نداشتند با مسموم کردن رئیس مذهب جعفری گمان کردند می توانند آتش اشتیاق به اسلام و اهل بیت (ع ) را در دل عارفان و عاشقان خاموش کنند.
سال ها از شهادت امام (ع) می گذرد، اما مسلمانان و عاشقان هر سال در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) نشان دادند که این آتش عشق معنوی ، خاموش ناشدنی است.
امروز ایران و جهان اسلام غرق در عزا و ماتم است و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سوگوار و عزادارند.
مردم ولایتمدار مردم استان البرز نیز همزمان با غروب یکشنبه رخت عزا بر تن کردند و در تکایا، مساجد و امامزادگان در سوگ شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت به سوگواری و عزداری پرداختند.
در مراسم مذهبی استان البرز که تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد امامزادگان و بقاع متبرکه استان نیز صحنه نمایش بی نظیر حضور دلسوختگان امام جعفر صادق(ع) است.
امامزادگان و بقاع متبرکه میزبان خیل عظیم مردمی است که در غم جانسوز امام ششم(ع) و مقتدای خویش در خیمه عزای آن حضرت سوگوارند.
برپایی نماز جماعت ، مرثیه سرایی و نوحه خوانی توسط مداحان ، قرائت دسته جمعی زیارت نامه امام جعفر صادق(ع)، مراسم سخنرانی در مدح امام و برپایی ایستگاه صلواتی از برنامه هایی سالروز شهادت این امام بزرگوار در البرز است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.