در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن متبرکه، مساجد و حسینیه ها در شهرستان های مختلف استان مرکزی غرق در ماتم است.
مردم عزادار استان مرکزی در سالروز شهادت این امام همام (ع) با حضور در بقاع متبرکه و با برپایی مرثیه سرای در عزای ششمین پیشوای دینی خود به سوگ نشسته و اشک ماتم می ریزند.
اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی استان مرکزی از ساعات اولیه امروز (دوشنبه) همگام با سراسر کشور در سالروز شهادت امام صادق (ع) با به راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.
در این آیین روحانیان و سخنرانان درباره ویژگی های شخصیت والای ششمین پیشوای دینی شیعیان سخنرانی و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در این عزا مرثیه سرایی کردند.
عده ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر اراک نیز با توزیع نذورات از عزاداران امام صادق(ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت ( ع ) را ابراز کردند.
آیین عزاداری امام جعفر صادق(ع) در شهرستان های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات، تفرش، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد.
امام صادق(ع) در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در 25 شوال 148 هجری در سن 65 سالگی به شهادت رسیدند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.