به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار، افزود: در شرایطی که کمبودی از نظر کالاهای اساسی در جامعه نداریم، ولی فعالیت جریان های خاص و موج جنگ روانی که دشمن به راه انداخته، بازار را ملتهب کرده است.
وی ادامه داد: به تمام دستگاه های متولی نظارت بر بازار و قیمت ها که در استان فعالیت دارند، اعتماد کافی وجود دارد و برای تقویت بنیه کاری این دستگاه ها حمایت های لازم صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: همه اذعان داریم که فضا و شرایط موجود واقعی نیست و آنچه که امروز وضعیت بازار را شکل می دهد نشان از برنامه ریزی قبلی دشمن و افراد سودجو است.
استاندارقم گفت: عواملی هم این مساله را در فضای مجازی و غیرواقعی شکل می دهند و جریان سازی می کنند.
صادقی با بیان این که ریشه بخشی از مشکلات غیرواقعی و بر اثر فضاسازی ذهنی و روانی است، گفت: دشمن با ایجاد این فضا می خواهد التهاب ایجاد کند و زمانی که مردم تحت تاثیر این تبلیغات قرار می گیرند، می بینیم که تقاضا برای خرید چه میزان افزایش پیدا می کند.
وی تصریح کرد:به نظر می رسد اتحاد و انسجام بین دستگاه های مختلف از جمله اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف کننده و جهاد کشاورزی استان قم باید بیش از گذشته باشد.
وی افزود: دراین فضا اتاق اصناف به دلیل جایگاهی که دارد کمک خوبی برای تعدیل قیمت ها می تواند داشته باشد و سایر دستگاه ها نیز در این مسیر یاری گر هم باشند.
استاندار قم اضافه کرد: اصناف باید برای برخورد با متخلفان از ابزارهای و امکانات لازم استفاده کند و اصنافی که احیانا در مسیر دیگری حرکت می کنند سر خط بیاورند و همراه نمایند؛ ضمن این که آموزش های لازم به کارشناسان اصناف
ضروری است.
وی تاکید کرد: ما باید با درک واقعی از بازار و برنامه ریزی درست، استفاده از کالاهای ذخیره شده را به خوبی مدیریت کنیم تا مشکل حادی به وجود نیاید.
صادقی با تاکید بر این که مراقب باشیم دنباله رو جریان ها و موج جنگ روانی دشمن نباشیم، گفت: واقعیت بازار و مسائل را ریشه یابی کنیم و بر اساس آن برای خنثی سازی توطئه دشمن تلاش نماییم.
صادقی در ادامه با بیان این که باید جلوی انتقال شن از قم به استان های دیگر گرفته شود، گفت: در این زمینه دستگاه های مربوطه با نیروی انتظامی هماهنگ شوند تا این مساله باعث افزایش قیمت این محصول نشود.
وی با اشاره به افزایش قیمت شن، افزود: قیمت ها باید بررسی شود، اجازه نداریم قیمت بیشتر از 10 درصد افزایش یابد.
در جلسه کارگروه تنظیم بازار که با حضور مسئولان دستگاه های ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، مسائلی از جمله افزایش قیمت محصولات لبنی، گوشت مرغ و تخم مرغ، لوازم یدکی خودرو و شن بررسی و تصمیم گیری شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.