به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر قم شامگاه دوشنبه در این جلسه اظهار داشت: این طرح با هماهنگی مدیریت شهری و کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ارائه شد.
عبدالله جلالی افزود: در این خصوص جلسه ای با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم برگزار تا 22 ربیع الاول به عنوان سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم نامگذاری شود و این امر با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان نیز مطرح شده است تا به شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام شود.

** علیرضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم در این باره گفت: روز قم برای این که در تقویم جدید سال 98 قرار گیرد باید به سرعت به شورای عالی فرهنگ عمومی در کشور ارائه شود.

** رئیس شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگر این جلسه با اشاره به رضایتمندی مردم قم از برنامه ها و طرح های عمرانی در دهه کرامت اظهار داشت: در حالی که منابع محدود بود ولی طرح های مناسبی از جمله طرح بلوار آیت الله بروجردی به بهره برداری رسید.
جلالی ادامه داد: طرح بلوار آیت الله بروجردی یکی از مهمترین طرح هایی است که باعث کاهش ترافیک و مدیریت حمل و نقل در خیابان های اصلی شهر شد.
وی در بخش دیگری ازجلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز 40 درصدی کاهش عوارض و پرداخت نقدی مابقی عوارض صدور پروانه ساخت پلاک مربوط به بیمارستان فوق تخصصی قلب متعلق به موسسه آیت الله سیستانی گفت: طرح هایی که توسط موسسه این مرجع تقلید ارائه می شود دارای منفعت و خیر عمومی است.
جلالی افزود: تا زمانی که این بیمارستان احداث و کارکرد بیمارستانی را حفظ کند مشمول تخفیف می شود در غیر این صورت با تغییر کاربری شامل ماده 101 می شود.

** نایب رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این لایحه اظهار داشت: نیاز ا قم به بخش بیمارستانی مبرم است و باید از سرمایه گذار در این زمینه حمایت شود.
حسن طلایی گفت: شورای اسلامی شهر قم به بیشتر طرح های عمرانی 15 درصد تخفیف در عوارض را ارائه می کند این در حالی است که باید درصد تخفیف در این طرح بیش از این امر باشد.
وی ادامه داد: زائران بسیاری به شهر مقدس قم سفر می کنند که باید از خدمات مختلف این شهر از جمله این بیمارستان بهره مند شوند از این رو باید تخفیف 40 درصدی ارائه شود.

** رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در این باره گفت: شهرداری قم تخفیف 40 درصدی را پیشنهاد کرده در حالی که تصمیم کمیسیون مربوطه در مجموع تخفیف 30 درصدی است و این امر لایحه شده است.
مجید اخوان اضافه کرد: 54 میلیارد ریال عوارض شهری این بیمارستان است که تخفیف 30 درصدی شامل 18 میلیارد ریال می شود.
لایحه تصمیم کمیسیون مصوب نشد و در نهایت لایحه شهرداری قم با 40 درصد تخفیف در عوارض به تصویب رسید.

** سید مجتبی سبحانی ثالث عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز نامگذاری 21 مورد اسامی پیشنهادی برای نامگذاری شوارع و معابر استان قم را بیان کرد.
در این خصوص رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: برای اختصاص اسامی باید یا از شماره و یا از اسم شهدا استفاده کرد.
مجید اخوان اضافه کرد: در نامگذاری اسامی شوارع و معابر تناقض وجود دارد که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

** ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار قم نیز دراین زمینه گفت: برای اختصاص نام در محله ها باید از مردم آن مکان تحقیق به عمل بیاید تا و اسامی به درخواست مردم صورت گیرد تا اسامی را که دوست دارند از بین چند اسامی انتخاب کنند تا در آینده شاهد تبعاتی نباشیم.
وی افزود: انتخاب نام ها بر روی مردم محله ها تاثیر فرهنگی و اجتماعی دارد.

**رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در خصوص لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 1396 سازمان کشتارگاه گفت: 54 میلیارد ریال وصولی قطعی این سازمان و 53 میلیارد ریال هزینه قطعی آن است.
اخوان همچنین به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 1396 سازمان زیباسازی گفت: 41 میلیارد ریال وصولی قطعی و 48 میلیارد ریال هزینه قطعی آن است.
وی ادامه داد: این سازمان هفت میلیارد ریال کسری دارد.
این دو لایحه با رای اعضای شورا به تصویب رسید.

** در پایان این جلسه معاون امورزیربنایی و شهرسازی شهرداری قم گزارشی از اجرای طرح بلوار آیت الله بروجردی ارائه کرد و گفت: هزینه اجرای این طرح 800 میلیارد ریال و هزینه آزاد سازی مسیر طرح 500 میلیارد ریال بوده است که در سه فاز اجرایی شد.
علیرضا قاری قرآن افزود: این طرح به طول 9 کیلومتر اجرایی شد که کف آن کاملا با بتون پوشیده شده است ضمن این که این طرح شهرک پردیسان را از حالت بن بست خارج می کند و مردم به راحتی می توانند از این مسیر به جای بلوار غدیر استفاده کنند و ترافیک بلوار غدیر کاهش می یابد.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.