به گزارش ایرنا، مرتضی بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: متاسفانه احزاب تنها در زمان انتخابات فعالیت می کنند، ولی ما به آنها توصیه کردیم که به صورت مداوم فعال باشند.
وی با اشاره به راه اندازی خانه احزاب قم به عنوان نهمین خانه احزاب کشور در اردیبهشت ماه سال جاری در راستای اجرای دستورالعمل منشور گفت و گوی سیاسی ابلاغی از طرف وزارت کشور در اسفند ماه 96 افزود: خانه احزاب از سه طیف سیاسی اصول گرا، اصلاح طلب و اعتدال تشکیل شده و دوره فعالیت آن سه سال است و در هر سال یک طیف سیاسی مسئولیت آن را بر عهده می گیرد، از این رو انحصاری وجود ندارد‌.
بابایی با اشاره به فعالیت دفتر سیاسی استانداری در زمینه انتخابات افزود: 6ماه قبل از هر انتخاباتی ستاد انتخابات استان با هفت کمیته تشکیل می شود و طی آن مسائل انتخابات اعم از امنیتی، اطلاع رسانی و پشتیبانی صورت می گیرد.
وی همچنین با بیان این که فعالیت های این دفتر در حوزه سیاسی شامل بخش های مختلفی از جمله دانشجویی، کارگری و فرق و مذاهب است، افزود: رصد مسائل و مشکلات دانشجویان، تحرکات دانشجویی و کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه و بازدید از بخش های مختلف استان و پیگیری مسائل هر بخش به شکل میدانی و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی از جمله مسئولیت های این حوزه محسوب می شود.
وی در ادامه با اشاره به تدوین شناسنامه جامع دانشگاه های قم افزود: بر اساس اطلاعات استخراج شده در سال تحصیلی 97-96 بیش از 70هزار دانشجو در 30 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی استان مشغول به تحصیل بودند.
بابایی همچنین با بیان این که تقسیمات کشوری شامل الحاق، انتزاع و ارتقاء شهر و روستا نیز از جمله دیگر فعالیت های دفتر سیاسی استانداری است، گفت: یکی از مسئولیت های مهم و حساس ما پیرامون کنترل فعالیت های فرق و مذاهب با توجه به فعالیت خزنده و غیر محسوس فرق انحرافی است.
وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری خانواده ها در این زمینه گفت: در حال حاضر دستگاه های فرهنگی در رابطه با خنثی سازی فعالیت این فرق کارهای خوبی را انجام می دهند، اما به دلیل جزیره ای عمل کردن نتیجه مطلوب حاصل نشده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.