به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز چهارشنبه در «جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی رویداد هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان»، افزود: کالاهای تولید شده در واحدهای صنعتی قم در نگاه مصرف کنندگان مسلمان به عنوان نماد شناخته می شود، بنابراین کیفیت این کالاها باید در بالاترین سطح ممکن باشد.
وی بیان کرد: کاسب، بازاری و فعال اقتصادی که در قم فعالیت می کند باید خود ناظر کیفیت اجناسی که تولید و عرضه می نماید باشد، چراکه این شهر، متعلق به اهل بیت(ع) است و مسلمانان با دید معنوی به آن نگاه می کنند و توقع ارائه جنس نامرغوب از فروشندگان این شهر را ندارند.
وی ادامه داد: یکی از بهترین راهکارها برای افزایش اعتماد مشتریان جهانی به کالاهای تولید شده در قم، اجرای فرآیند کامل تولید این محصولات در نمایشگاه های بین المللی و در مقابل دیدگان مشتریان است؛ برای مثال افراد فعال در خوشه سوهان قم می توانند با آوردن وسایل مورد نیاز تهیه این محصول، مراحل تولید آن را برای بازدیدکنندگان اجرا کنند.
عالی پور گفت: برای حضور موفق کالاهای استان در بازارهای بین المللی باید ذائقه مردم منطقه هدف را به خوبی بشناسیم و در این زمینه کشورهای اسلامی همچون لبنان به دلیل علایق مشترک دینی، موقعیت ممتازی برای عرضه محصولات تولیدی قم دارند.
وی بیان کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی میان فعالان اقتصادی استان، قبل از حضور در نمایشگاه های بین المللی فرصت تبادل نظر و ارائه راهکارهای فروش بهتر را فراهم می آورد و در همین راستا تمهیدات لازم برای افزایش سطح ارتباط تجار و تولیدکنندگان بایکدیگر اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: استفاده عملی از ظرفیت دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده در قم برای شناخت بازار کشورهای هدف مانند لبنان و ارائه راهکارهای حضور موفق کالاهای استان در آن، از جمله برنامه هایی است که قبل از برپایی نمایشگاه بین المللی دنبال می شود.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: فعالان اقتصادی استان باید برای موقعیت های مذهبی مانند دهه کرامت برنامه داشته باشند و در این زمان های جشن و شادی، کالاهای تولیدی قم را درمعرض دید علاقه مندان قرار دهند.
دهه کرامت از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا سوم مردادماه همزمان با میلاد امام رضا(ع) ادامه می یابد.
عالی پور همچنین با اشاره به لزوم برگزاری برنامه های جانبی در محیط نمایشگاه ها، بیان کرد: نمایشگاه های اقتصادی معرفی محصولات تولیدی قم باید فرصت انجام فعالیت های فرهنگی را نیز فراهم کند و در این زمینه هنرمندان قمی از توانایی های خوبی برای حضور در نمایشگاه بین المللی و اجرای برنامه های فرهنگی متنوع برخوردار هستند.
در این جلسه با حضور شماری از فعالان اقتصادی استان، شناخت مناسب بازار هدف، تبلیغات محیطی متنوع، انتخاب خوب محل نمایشگاه، پرداختن همزمان به مسائل فرهنگی و اقتصادی، وجود کالاهای مرغوب و با کیفیت و مدیریت کارآمد از جمله دلایل موفقیت برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان معرفی شد.
نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی قم از نوزدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در 37 غرفه برای معرفی توانمندی های این استان در شهر نطبیه لبنان برپا شد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.