به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری یکشنبه شب در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه افزود: علاوه بر آن در این مدت بیش از 50 میلیون نفر به پیروان اهل بیت عصمت و طهارت افزوده شده که این آمار نیز نشان دهنده موج گرایش به اسلام و مکتب اهل بیت (ع) پس از انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه شخصیت امام خمینی (ره)، یک شخصیت بی نظیر تاریخی است، اضافه کرد: امام راحل در سایه عنایت های الهی، گام بزرگی را در جهت اعتلای اسلام، احیای شریعت حضرت محمد (ص) و زنده کردن هویت مسلمانان در جهان برداشتند.
وی آغاز نهضت امام خمینی (ره) را سال 1340 اعلام کرد و ادامه داد: در آن سال ها بسیاری از علما با شک و تردید به انقلاب امام خمینی (ره) نگاه می کردند و امیدی نداشتند که این نهضت به جایی برسد ولی امام راحل به کار خدایی خود اعتقاد داشت و آن را به سرانجام رساند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: اثرگذاری این نهضت الهی در دنیای امروز غیرقابل انکار است به طوری که انقلاب امام، معادلات بین المللی و جهانی را به طور کامل بر هم زده و شرق و غرب را به زوال و سستی کشانده است.
حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی، ایران در دست 80 هزار مستشار آمریکایی بود، افزود: هرکدام از این مستشاران ماهانه 30 هزار دلار حقوق از دولت ایران می گرفتند که بخشی از آن مربوط به حق توحش بود که این امر توهینی آشکار به کشورمان محسوب می شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون ایران اسلامی با قدرت در مقابل غرب و آمریکا ایستاده است و با عظمت در مقابل آنان از حقوق خود دفاع می کند.
وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) بیان کرد: سیره این امام همام را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و شب های قدر، در زندگی ائمه اطهار به ویژه امام علی (ع) بیش از پیش دقت کنیم.
به گزارش ایرنا، امام راحل در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوستند و امسال بیست و نهمین سالگرد رحلت ایشان می باشد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.