به گزارش ایرنا، در این مراسم، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه طی سخنانی با اشاره به وظایف پیروان امام زمان(عج) در دوران غیبت گفت: طبیعت و سرشت هر انسانی خواستار عدالت، برابری و زندگی سالم است، اما وقتی ظلم و اجحاف زیاد شد انسان باید ناراحت باشد.
آیت الله رضا استادی دعاکردن برای امام زمان(عج) را وظیفه مسلمانان در دوران غیبت دانست و افزود: کسانی که معتقد به حکومت جهانی امام زمان(عج) هستند باید برای سلامتی و حفظ جان آن حضرت از شر ظالمان دعا کنند.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه صدقه دادن برای امام زمان(عج) را نیز از دیگر وظایف ذکر کرد و افزود: از جمله مسئولیت های شیعیان،سفر به خانه خدا و به جا آوردن فریضه حج به نیابت از آن حضرت است و اگر کسی امکان این کار را ندارد نیز باید به دیگران پول بدهد تا آنها این تکلیف را انجام دهند.
وی با اشاره به گسترش شبهه ها در زمان فعلی و اینکه اهل بیت(ع) شرایط امروز را پیش بینی کرده بودند گفت: دعا کردن برای حفظ ایمان افراد و دور شدن از وسوسه های شیطان نیز از وظایف همگان در زمان غیبت است.
در سالروز میلاد منجی عالم بشریت شهر مقدس قم طی دیشب و امروز یکپارچه غرق در نور و سرور است، و مجالس جشن و مولودی خوانی به مناسبت این روز خجسته و مبارک در اماکن مذهبی این شهر از جمله حرم کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه و بیوت مراجع، با حضور ارادتمندان و شیفتگان اهل بیت بر پاست.
امام زمان حضرت مهدی (عج) در سحرگاه نیمه شعبان 255 ق در سامرا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال 260 ق به دنبال شهادت امام حسن عسگری در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.