به گزارش ایرنا، مسجد مقدس جمکران مهمترین محفل حضور عاشقان امام عصر(عج) در زمان غیبت است و به همین دلیل هر ساله در ایام خاص همچون شب نیمه شعبان، میلیون ها تن از معتقدان به مهدویت خود را به این مکان نورانی می رسانند تا در آیین های معنوی آن شرکت کنند.
یکی از مسائلی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه دستگاه های اجرایی استان قم قرار گرفته، فراهم کردن امکانات مورد نظر زائرانی است که برای زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به قم می آیند و در همین رابطه تلاش شده است مسیرهای دسترسی به این اماکن مقدس آسان شود.
احداث بلوار پیامبر اعظم(ص) که حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران را به یکدیگر متصل می کند از جمله اقدام هایی بود که تاثیر بسیار گسترده ای در آسان شدن دسترسی زائران به این اماکن داشت، اما با این حال هنوز در زمان های خاص همچون نیمه شعبان، مردم برای حضور در مکان های مورد نظر و به خصوص مسجد جمکران با مشکل هایی مواجه هستند.
ایجاد محدودیت های ترافیکی در این ایام باعث می شود، زائران نتوانند از مسیرهای سابق آمد و شد کنند، بسته شدن راه هایی که مردم با آن آشنایی دارند و فرستادن مردم به خیابان های دورتر برای پارک خودرو های خود، مشکلاتی را برای ایشان به وجود می آورد.
مردمی که خودروهای خود را در پارکینگ های اطراف مسجد مقدس جمکران پارک کرده اند برای رسیدن به صحن های مسجد باید راه زیادی را طی کنند که در مواقعی به دلیل نبود وسایل حمل و نقل عمومی مجبور هستند آن را با پای پیاده بروند.
همچنین حتی اگر عده ای بتوانند با خودروهای خود به مسجد جمکران نزدیک شوند باز هم باید مسافت زیادی را با پای پیاده طی کنند چرا که از حدود 500 متری مسجد هیچ وسیله نقلیه ای اجازه رفت و آمد ندارد و این مساله مشکل هایی را برای کودکان، بیماران و افراد سالمند به وجود آورده است، هرچند نهادهای خدماتی با ویلچر در مسیر حضور دارند اما لازم است تعداد آن ها بیشتر باشد.
به نظر می رسد برای مدیریت این حجم ترافیک بالا، نباید تنها به بستن مسیرها فکر کرد، بلکه برای ساماندهی این وضعیت می توان مسیرها را به طور کامل باز، اما آن را در اختیار وسایل حمل و نقل عمومی قرار داد و زائران و مجاوران مسجد جمکران را تشویق به استفاده از این وسایل نمود.
مشکل اصلی ترافیک مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران هر سال همزمان با اتمام مراسم نیمه شعبان، بیش از پیش نمایان می شود، به نحوی که برای سپری کردن مسیرهای کوتاه، باید زمان زیادی را اختصاص داد که انشالله با تدابیر بهتر شاهد توسعه راه های دسترسی به مسجد جمکران و رفاه حال بیشتر زائران باشیم.
همه ساله در ایام نیمه شعبان عاشقان و شیفتگان حضرت ولیعصر(عج) از سراسر ایران اسلامی با تشرف به مسجد مقدس جمکران در جشن ولادت آخرین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت شرکت کرده و برای ظهور و سلامتی ایشان دست به دعا برمی دارند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.