به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، وی در دیدار رئیس جدید دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در مصر، افزود: متاسفانه ارتباط بین دو کشور ایران و مصر در سطح بسیار پایینی قرار دارد که به نفع عالم اسلام نیست.
آیت الله صافی گلپایگانی اضافه کرد: دانشمندان و علمای ما باید با مراکز علمی مصر همیشه در ارتباط باشند؛ اینجانب تاکید می‌ کنم که حتما باید تمام درب ‌های بسته، باز و موانع موجود برطرف شود.
وی گفت: از دیرباز به خصوص از زمان فاطمیون تاکنون، مردم مصر به اهل بیت(ع) علاقه زیادی داشته و دارند و وجود مراکز مهم علمی و دینی و مرقدهای مقدس در آن کشور، در ارتباط بین ایران اسلامی و مصر تاثیر فراوانی داشته است.
وی ادامه داد: عالمان دینی و اساتید الازهر کتاب ‌های زیادی درباره معارف بلند و نورانی اهل بیت(ع) تالیف نموده‌ اند که قابل استفاده برای اندیشمندان مسلمان می‌ باشد.
این مرجع تقلید خطاب به رئیس جدید دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در مصر، گفت: امیدوارم جنابعالی بتوانید مشکلات به وجود آمده را با تدبیر کامل برطرف کنید و هر چه زودتر شاهد بازگشایی سفارت ‌ها در دو کشور بزرگ اسلامی باشیم.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.