به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سردار سید جواد هاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری، اجرای برنامه علمداران حماسه و ‌دیدار از جانبازن را از دیگر برنامه های روز بزرگداشت جانبازان در قم اعلام کرد و افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و تجلیل از جانبازان دستگاه ها از برنامه های این ایام می باشد.
چهارم شعبان سالروز میلاد حضرت عباس (ع)، روز جانباز نامگذاری شده است.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران قم در ادامه جانبازان را رهروان راه شهدا و پرچم داران فرهنگ ایثار و شهادت و مظهر رشادت و دلیرمردی دانست و افزود: جانبازان با الگوگیری از بزرگ جانباز کربلا با تکیه بر ولایت ، ایمان استوار و وحدت کلمه تا پای جان برای حفظ ارزشها، عزت اسلامی، ملت و مملکت اسلامی ایستادگی کردند.
وی گفت: جانبازان انسانهایی هستند که با پشت پا زدن به دنیا با خدا معامله کردند و بعد از پیکار در جبهه حق بر رنج مجروحیت صبر و ایثار کردند و همه سختی ها را به جان خریدند اما از ارزشها دست نکشیدند.
هاشمی با بیان اینکه انقلاب با رویش ها و ریزش هایی روبرو بوده است ادامه داد: برای در امان ماندن از مکر دشمنان باید گوش به فرمان ولایت در مسیر حق ثابت قدم ماند و از ریختن آب به آسیاب دشمن پرهیز کرد.
وی تلاش برای تضعیف روحیه ایثار و شهادت در جامعه را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: تضعیف این روحیه حماسی یعنی وابستگی و دلبستگی به مادیات و دنیا که این موضوع تسلط دشمنان را بدنبال دارد.
هم اکنون در استان قم چهار هزار و 866 جانباز بالای 25 درصد، شش هزار و 495 جانباز زیر
25درصد، 37 جانباز قطع نخاع، ‌57جانباز ویلچری،‌ دو هزار و 834 جانباز اعصاب و روان، یک هزار و
652 جانباز شیمیایی، هشت جانباز بصیر، 14جانباز قطع دو پا و 94 جانباز خواهر وجود دارد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.