عیسی رضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 107 هزار و 472 تن از ظرفیت اسکان مدارس اداره کل آموزش و پرورش قم استفاده کردند.
وی ادامه داد: 126 هزار و 120 مسافر نوروزی نیز با نصب چادر از کمپ های موقت شهرداری قم در بوستان های سطح شهر برای اسکان بهره مند شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: همچنین مسافران نوروزی از امکانات اسکان سایر اماکن اقامتی از جمله مهمانسرای مسجد مقدس جمکران، حرم حضرت معصومه(س)، مجتمع یاوران مهدی(عج)، منتظران موعود(ع)، مجتمع نیمه شعبان و مهمانسرای نهادها و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم استفاده کردند.
وی با اشاره به این که 114 هزار و 298 تن در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر اقامت کرده اند گفت: 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر، 166 واحد خانه مسافر و 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در قم میزبان مسافران است.
رضایی با بیان این که نظارت بر خدمات رسانی مراکز اقامتی قم با جدیت پیگیری می شود گفت: از 24 اسفندماه 96 تا نهم فروردین ماه سال جاری ، 567 مورد بازرسی و نظارت توسط 2 تیم کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی قم به همراه کارشناسان اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان، اداره کل تعزیرات حکومتی قم، مرکز بهداشت استان و نماینده انجمن مجتمع‌ های بین راهی، پذیرایی و گردشگری قم صورت گرفته است.
وی گفت: در صورتی که مسافران نوروزی انتقاد و پیشنهادی نسبت به تاسیسات گردشگری داشته باشند می توانند با نصب سامانه نظارتی www.app.ichto.ir در گوشی های اندروید و IOS اقدام تا همکاران در اداره کل میراث فرهنگی به شکایت ها رسیدگی کنند.
وی از بازدید 78 هزار و 995 گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی قم خبر داد و گفت: این گردشگران از نزدیک با اماکن تاریخی تپه قلی درویش، مقابر باغ گنبد سبز، خانه ملاصدرا، مسجد جامع، کاروانسرای دیرگچین، خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی، خانه امام راحل، گنجینه آثار مراجع تقلید و سایر موارد آشنا شدند.
استان قم دارای بیش از 350 اثر تاریخی است.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.