به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، کاظم فداییان روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان این که از این تعداد 52 هزار و 995 تن از تیمچه قم بازدید کردند افزود: این بنای تاریخی به علت ویژگی های معماری اسلامی و سقف ضربی و قدمت تاریخی از دوره های صفوی و قاجار توجه گردشگران را به خود جلب کرد.
وی اظهار داشت: این تیمچه توسط هنرمند برجسته دوره قاجاریه استاد حسن معمارباشی قمی در سال 1301 هجری قمری طراحی و اجرا شده است و امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.
وی ادامه داد: خانه تاریخی امام راحل، گنجینه آثار مراجع تقلید، مقابر گنبد سبز، خانه ملاصدرا و کاروانسرای دیرگچین از دیگر اماکن تاریخی است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
فداییان با بیان این که 10موزه و بنای تاریخی در قم پذیرای گردشگران است گفت: راهنمایان و کارشناسان میراث فرهنگی تا 15 فروردین 97 در تپه قلی درویش، تیمچه بزرگ بازار، مقابرباغ گنبد سبز، خانه های تاریخی امام راحل، ملاصدرا، گنجینه آثار مراجع، مسجد جامع، کاروانسرای دیرگچین، خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی حضور دارند تا به معرفی این مکان ها بپردازند.
وی اضافه کرد: طبق دستور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، تمام موزه ها و اماکن فرهنگی و تاریخی تا ساعت 20 شب و تا 15 فروردین ماه باید فعال باشد.
وی با اشاره به این که استان قم دارای بیش از 360 اثر تاریخی است گفت: تورهای رایگان قم گردی هر روز تا 12 فروردین ماه با همکاری شهرداری، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در این تورها می توانند با سامانه 137 تماس حاصل نمایند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.