سرهنگ مختار پناهی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وضعیت آمد و شد خودروها در سایر محورها از جمله محور قدیم قم - تهران، جعفریه، گرمسار و محور قدیم قم – کاشان پرحجم و روان است.
وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد 12 درصدی آمد و شد خودروها در محورهای مواصلاتی استان قم هستیم.
وی با بیان این که 70 درصد تصادف های جاده ای، واژگونی خودرو است گفت: به علت خواب آلودگی و بی حوصلگی مسافران نوروزی در بازگشت از سفر این حوادث رخ می دهد ضمن این که بیشترین حادثه رانندگی در آزادراه قم- تهران به وقوع پیوست.
سرپرست پلیس راه قم از مسافران نوروزی درخواست کرد تا با استراحت کافی قبل از سفر، رعایت نکات راهنمایی و رانندگی و حفظ فاصله طولی از سایر خودروها با احتیاط رانندگی کنند.
به گفته وی از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس از 24 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین ماه سال جاری، هفت تن در محورهای مواصلاتی استان قم و 2 تن در داخل شهر طی حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.
پناهی با تاکید بر این که آمد و شد همه وسایل نقلیه باری در 13 فروردین ماه سال جاری در محورهای مواصلاتی قم ممنوع است گفت: در صورت مشاهده وسایل نقلیه باری با رانندگان متخلف برخورد می شود.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه،178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان609 کیلومتر می باشد.
قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.