به گزارش عصر یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دردیدار ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، ایمنی خودروهای تولید داخل را نامناسب دانست و افزود: باید سطح آموزش رانندگان ارتقا یابد تا حوادثی که به دلیل عدم مهارت کافی به وقوع می پیوندد به نام دیگر دستگاه های متولی تمام نشود.
وی انجام مسئولانه وظایف محوله را نوعی عبادت به معنای عام آن برشمرد و خاطرنشان کرد: هنر ما باید همین انجام مسئولانه وظایفی باشد که به ما واگذار شده است.
وی به نقش کلیدی صنعت حمل و نقل در مسائل زیربنایی هم چون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و نیز مغفول ماندن اهمیت آن در نزد عموم پرداخت و گفت: نقش خادمان عرصه حمل و نقل اعم از رانندگانی که از اقصی نقاط کشور و در شرایط دشوار، اقدام به جابجایی کالا می کنند و راهداران و دیگر مسئولانی که در تامین ایمنی و جلوگیری از انسداد جاده ای مشفقانه به انجام وظیفه می پردازند، مهم و مرضی درگاه الهی است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن قدردانی از اقدام هایی که در راستای کاهش حوادث جاده ای تاکنون صورت گرفته است، آن را ناکافی دانست و افزود: در کشور ما سالانه میزان تلفات جاده ای برابر با تعداد کشته ها و آسیب دیدگان از سقوط چند فروند هواپیمای مسافری است که این موضوع بسیار نگران کننده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم نیز در این دیدار با اشاره به شروع هفته راهداری و حمل و نقل به نقش محورهای مواصلاتی استان به عنوان کریدور ارتباطی 17 استان جنوبی و غربی با مرکز کشور اشاره و بیان کرد: در 8 ماه نخست امسال افزون بر 30 میلیون تردد در سطح راه های استان ثبت شده که از این میزان بالغ بر 28 میلیون آن، به دلیل خاستگاه مذهبی و سیاسی قم، ورودی به این شهر مقدس بوده است.
ابوالفضل جمالی درباره اقدام های انجام شده در راستای ارتقای ایمنی محورهای جاده ای طی یک سال گذشته به اجرای ده ها طرح عمرانی اشاره و اظهار کرد: اجرای طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریل های رفوژ وسط آزادراه قم – تهران و بزرگراه امام علی(ع) شهر قم، استقرار ده ها دوربین نظارتی، کنترلی و افزایش دستگاه های تردد شمار جاده ای به میزان 72 دستگاه بخشی از اقداماتی است که طی این مدت به انجام شده است.
وی با عنوان این که در مناسبت های خاص تقویمی، هر دو ساعت یک بار گزارش ترددهای جاده ای به مسئولان استانی اطلاع داده می شود، گفت: نصب و استقرار 4 دستگاه دوربین کنترل سرعت در کمربندی امام علی(ع) موجب کاهش حوادث در این محور 20 کیلومتری به میزان چشمگیری شده است.
26 آذرماه تا یکم دی ماه به عنوان هفته راهداری و حمل و نقل نامگذاری شده است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
استان قم دارای 8 راه مواصلاتی اصلی و 4 راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.