به گزارش ایرنا، آیت الله احمد مبلغی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: در این کنفرانس شخصیت هایی از کشورهای اردن، قطر، الجرایر، ترکیه، تونس، روسیه، عراق، لبنان و مغرب حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: مهمانان خارجی این کنفرانس، حقوقدانان دارای گرایش به سمت فقه، فقهای آشنا به حقوق و قانون و جامعه شناسان دارای تحلیل های علمی هستند و حدود 40 مقاله نیز از شخصیت ها و نخبگان داخلی ارائه خواهد شد.
رئیس کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی؛ محورهای این کنفرانس را «منابع و مبانی فقه و واقعیت های اجتماعی»، «روش شناسی فقه پشتیبان نسبت به قانون در مواجهه با آسیب های اجتماعی» و «بررسی فقهی حقوقی آسیب های اجتماعی» عنوان کرد.

** هیات های اندیشه ورز کنفرانس
مبلغی با اشاره به 6 هیات اندیشه ورز کنفرانس فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی اظهار داشت: از رهگذر تشکیل هیات های اندیشه ورز به دنبال طرح و برجسته سازی برخی از مسائل حساس و مهم که قانون گذاری را بر ریل توجه به واقعیت ها و نقش آفرینی در قبال آن ها قرار می دهد، هستیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «نقش تحلیل های جامعه شناختی نسبت به آسیب های اجتماعی در قانون گذاری مطلوب در قبال آن ها»، «آسیب شناسی تجربه قانونگذاری در زمینه آسیب های اجتماعی»، «سیاست جنایی و جایگاه قانون گذاری در آن»، «فقر، قانون و آسیب های اجتماعی»، «اضطرارهای اجتماعی، اقتصادی و قانونگذاری» و «سیاست گذاری فرهنگی و جایگاه و نسبت آن با قانون و فقه» مباحث هیات های اندیشه ورز این کنفرانس را تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: آیین افتتاحیه این کنفرانس روز چهارشنبه نهم اسفندماه جاری ساعت 15 در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار می شود.
7401 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.