به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سخنرانی انجام شده در یکی از دانشگاه ها پیرامون عدم الزام حجاب در اسلام، اظهارکرد: مساله حجاب بسیار مهم است، یک استاد دانشگاه ملبس به لباس روحانیت در دانشگاه گفته حجاب در اسلام الزامی نیست و اشکال کرده که توجه به این مساله موجب تضعیف اصول دین می شود.
وی افزود: حجاب از اصول دین اسلام، سیره اهل بیت (ع) و روش زندگی مومنان است و نباید اجازه داد کسانی پیرامون این امر مسلم دینی، این گونه صحبت کنند.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: نباید ما در حوزه بنشینیم و کسانی در دانشگاه راجع به این مساله مهم اسلامی، نظر دهند، باید بر اساس امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم و از آیات قرآن، روایات اهل بیت (ع) و فتوای علما در این زمینه استفاده کنیم.
این مرجع تقلید گفت: حجاب در فقه اسلامی مانند اقامه نماز بر بانوان واجب است و همه علما این مساله را قبول دارند.
وی ادامه داد: سستی در حجاب از غرب آمده است، رضا خان هم دست نشانده غرب بود، تعجب بنده از آنجاست که حتی عده ای در حوزه علمیه قم کتاب می نویسند و از محمد رضا پهلوی برای اختیاری کردن حجاب، تعریف می کنند.
آیت الله نوری همدانی گفت: نمی توانیم تنها به این دلیل که احتمال تاثیر نمی دهیم، امر به معروف و نهی از منکر در مساله رعایت حجاب را کنار بگذاریم، حوزه علمیه نباید در برابر این موضوع سکوت کند، ما نمی توانیم سرمان را پایین بیندازیم و با جامعه ارتباط نداشته باشیم.
7405/ 6133/**خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان **انتشاردهنده: مسلکی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.