به گزارش ایرنا، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این میزگرد با تشکر از فعالیت رسانه ای خبرگزاری جمهوری اسلامی برای حل مشکل آلودگی هوا، گفت: قانون هوای پاک، تنها راه حلی است که می تواند برای کاهش آلودگی هوا در سطح ملی و استانی به کار گرفته شود و در این زمینه لازم است همه دستگاه های اجرایی و مردم به تکالیف تعیین شده عمل کنند.
مدیرکل هواشناسی استان قم نیز در این میزگرد با اشاره به این که پدیده هارپ در نیامدن باران و خشکسالی شهر قم تاثیری ندارد، گفت: این موضوع ساخته ذهن افرادی است که از علم هواشناسی اطلاعی ندارند.
یحیی زارع افزود: مقیاس جو زمین بسیار گسترده است و پروژه هارپ نمی تواند در خشکسالی و تر سالی آن تاثیری داشته باشد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم نیز دراین میزگرد بیان کرد: سطح دریاچه نمک هنوز مرطوب است و گرد و خاک ملموسی از آن در آسمان شهر قم منتشر نشده است، اما اگر این دریاچه به طور کامل خشک شود و گرد و خاک آن با آلودگی های گازی و شیمیایی موجود در آسمان قم ترکیب شود، فاجعه زیست محیطی رخ می دهد و سلامت همه شهروندان به خطر می افتد.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان قم نیز در این میزگرد، اظهار داشت: دستگاه های نظارتی نشان می دهند وضعیت هوای قم نسبت به مدت مشابه سال قبل با وضعیت بدتری رو به رو بوده و تعداد روزهایی که هوای شهر آلوده ارزیابی شده، افزایش یافته است.
اسماعیل احمدی زاده، افزود: در خصوص تاثیر مفید تعطیلی روزهای پنجشنبه بر کاهش آلودگی هوای شهر قم تحقیقات بسیاری انجام شده و مکاتبه هایی در این زمینه با دستگاه های مسئول صورت گرفته است اما هنوز نتیجه ای از آن حاصل نشده است.
در ایران، بحران آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگی چون تبریز، مشهد، اراک ، اصفهان، شیراز و اهواز، منجر به تشکیل ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا و اعلام روز 29 دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک از سال 1374 شد.
مشروح این میزگرد به زودی در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم منتشر می شود.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.