به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید یزدی روز پنجشنبه در «همایش مطالبات رهبر معظم انقلاب» در مدرسه دارالشفاء قم، با بیان این که شبکه های اجتماعی امروز خلوت مجازی برای کودکان و جوانان ما ایجاد کرده است، افزود: قراردادن فضای خلوت زمینه ساز گناه و آسیب اجتماعی است و باید هر چیزی که موجب خلوت فرزندان ما می شود را از آنها گرفت.
معاون اجتماعی دادگستری قم با بیان این که تجربه پرونده های بسیار ثابت می کند که اکثر ابراز عشق های مجازی به اخاذی و باج گیری ختم می شود ادامه داد: خودکشی ها یکی دیگر از آسیبب های شبکه های اجتماعی است.
یزدی تاکید کرد: باید همه خانواده ها، مسئولان و متولیان امر اهتمام ویژه ای در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند تا از این فضا هیچ گونه سوء استفاده صورت نگیرد.
وی در ادامه با اشاره به تصمیم دادستان عمومی و انقلاب قم مبنی بر ممنوعیت استعمال دخانیات در تمامی مکان های عمومی استان قم افزود: تنباکوی معسل که مصرف آن در حال گسترش بود، اعتیاد آور است و با این روش به اسم توتون و قلیان، به دنبال معتاد کردن جوانان ما بودند که اقدام دادگستری قم، در راستای کنترل و کاهش استعمال این نوع تنباکو در استان بود.
دادستان عمومی و انقلاب قم مهرماه امسال، استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه خانه و سفره خانه ها، رستوران ها و کافی شاپ ها، هتل ها و مسافرخانه ها، بوستان ها و پارک ها و همه اماکن عمومی دیگر در این استان را ممنوع اعلام کرد.
وی همچنین پیشگیری را امری عقلی، نقلی و ولایی دانست و گفت: همه عقلای عالم پیشگیری را مقدم بر درمان می دانند، چراکه پیشگیری علاوه بر موثربودن، راحت تر از درمان است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با بیان این که رهبرمعظم انقلاب برای پیشگیری دستور ولایی به همه دستگاه های اجرایی داده اند تاکید کرد: معظم له همه مسئولان کشور را موظف به کمک به دستگاه قضایی برای کاهش آسیب های اجتماعی کرده اند، چراکه امر پیشگیری بدون کمک همه مسئولان امکان پذیر نیست.
وی پیشگیری را امری فراقوه ای، تخصصی و اولویت دار دانست و تاکید کرد: در مبانی دینی، والدین برای تربیت فرزندان مجاز به تنبیه فیزیکی فرزندان خود نیستند بلکه اسلام بر راه های تربیتی، ارشاد و راهنمایی تاکید کرده است.
یزدی با بیان این که اشراف علمی مقدمه پیشگیری است گفت: باید اولیا به علم پیشگیری و علوم تربیتی با تاکید بر سه دوره هفت ساله تربیت فزندان آشنا شوند چراکه اگر والدین به وظیفه خود در تربیت فرزندان به خوبی عمل کنند، به طور قطع بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.