به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی دوشنبه درخطبه های نمازعید فطر بندرعباس افزود: مردم با وجود اینکه متدین هستند و در امور خیر زیادی شرکت می کنند ولی نسبت به پرداخت خمس خود که یک سال مالی است ، کم توجه اند.
وی ادامه داد: برخی به بهانه هایی ازجمله فرزند دختر و پس دم بخت ، عده ای بواسطه انجام کارهای خیر دیگر ، شمار می گویند در قرآن نیامده ودرنهایت بعضی هم می گویند ما خمس بدهیم آخوندها بخوردند از پرداخت خمس که تاکید فروان در روایت شده سرباز می زنند.
نماینده ولی فقیه تصریح کرد: هیچ یک ازاین بهانه ها دلیلی بر نپرداختن خمس نمی شود چرا که خمس پرداخت درآمد مازاد یک سال خمسی بوده که صرف امور عام المنفعه ازجمله حوزه ، دانشگاه وحتی در قم از طریق پرداخت خمس بیمارستان درمان بیماریهای چشمی ساخته شده است.
آیت الله نعیم آبادی یاد آور شد: اگر یک سال خمسی حساب اموال خود نکرده وحتی با پول باقیمانده لباس هم بخری حرام است لذا واجب شرعی است که اول خمس خود پرداخت کنید.
نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون 100 مسجد در استان نیاز داریم که در مناطقی از استان نیمه کار ویاحتی احداث نشده واین هم به همت خیران بستگی دارد.
آیت الله نعیم آبادی از احساس نا امنی در فضای مجازی به عنوان یک معضل یاد کرد واظهارداشت: برخی با بی تقوایی فضای نا امنی برای افراد درفضای مجازی ایجاد می کنند لذا بیشتر مراقب کنیم ومواظب خود ونسل آینده باشیم.
6048
انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.