به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی شنبه شب در نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم افزود: مگر می شود روحانی عاشق جانبازی در راه خداوند متعال نباشد و دل در گرو ارزش های اسلام و انقلاب نداشته باشد؛ همیشه در حوزه های علمیه مجاهدان سرافرازی که همه هستی خود را فدای پروردگار می کنند حضور دارند.
وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، میزان پیشرفت و کمال انسان را در گذر از امور مادی دانست و گفت: انسان هرچه از قدرت روحی و معنوی بالاتری برخوردار باشد، از امور فانی می گذرد و این جلوه از انسانیت در شهدا به خوبی متبلور شده است و آنها از همه خود عبور کردند و همه هستی خود را قربانی کردند و نگاه به افق های آسمانی دوختند.
امام جمعه موقت قم با بیان اینکه افتخار می کنیم در عصری زیسته ایم که امام خمینی(ره) پرچم انقلاب را برافراشت و همه جهان را به قیام در برابر جهان شوم مستکبران فراخواند، اظهار داشت: این بالاترین برگ زرین و مباهات حوزه های علمیه است که امام راحل و انقلاب اسلامی را به جهانیان تحویل داد.
وی با بیان اینکه اولیای الهی به ما آموخته اند که از جهاد و شهادت همچون عاشقان و با روی گشاده استقبال کنیم و این اصل بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) منطق استقبال از جهاد و شهادت را در دنیای اسلام احیاء کردند و خیل عظیم علما و بزرگان حوزه های علمیه پیشگامان مسیر جهاد و شهادت بودند و قدم در این راه نهادند.
اعرافی با اشاره به دسیسه دشمنان اسلام و انقلاب برای آنکه منطق جهاد حکیمانه را تخریب کرده و آن را به منطق کور و افراطی مبدل کنند، گفت: بیگانگان به خوبی می دانند حوزه انقلابی و منطق جهاد و شهادت بر همه منطق های دنیوی حاکم است و برای از میان بردن آن بسیار تلاش کرده اند.
وی در ادامه افزود: ما هیچگاه منطق جهاد و شهادت را گم نمی کنیم و حوزه های علمیه با بصیرت، همواره پیرو رهبر انقلاب بوده و در کنار مردم است و افتخار می کند که هیچگاه صف خود را از مظلومان و نیازمندان جدا نکرده است و هرگز از این صف جدا نخواهد شد.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به فرارسیدن روز نهم دی ماه، خاطرنشان کرد: روز 9 دی روز عادی نبود و ملت غیور ایران اسلامی در این روز بزرگ در برابر انحراف فتنه گران برای خدشه دار کردن مردمسالاری دینی بپاخاست و 9 دی یعنی ولایت و رهبری و استواری در مسیر انقلاب اسلامی و قرار گرفتن در برابر فتنه گران که قانون و منطق را تمکین نکردند.
وی در پایان منظومه شهدای روحانی شهر مقدس قم را در کمیت و کیفیت و در همه ابعاد بی مانند و بی نظیر دانست و گفت: در تاریخ اسلام این چنین مجموعه پربها و ارزشمند نداشته ایم و امروز هم جوانان ایران اسلامی باید این عظمت را درک کنند و بدانند که کشورمان چگونه از دوران خفقان ستمشاهی به روزگاری رسیده است که همه جهان در برابر آنها تعظیم می کنند.
نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران اجرایی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.