به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مصلای قدس این شهر افزود: با بصیرت مردم در 9 دی سال 88 حماسه ای بزرگ خلق و عرصه جدیدی از میدان مبارزه با استکبار در میدان جدید باز شد.
وی بیان کرد: فتنه تمام نمی شود و هم اکنون نیز فتنه انگیزان حرکت های چراغ خاموش انجام می دهند اما مردم با بصیرت و مقاومت در برابر این فتنه ها ایستاده اند.
وی ادامه داد: فتنه 88 به آبروی نظام لطمه زد و حماسه 40 میلیونی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را تضعیف کرد، همچنین این فتنه خسارت های مالی و جانی به بار آورد و خاطر رهبر معظم انقلاب را ناراحت ساخت، بنابراین ابعاد مختلف این اتفاق نباید از ذهن ها فراموش شود.
حاج صادقی گفت: دوقطبی کردن جامعه، تضعیف اقتدار ملی و چراغ سبز نشان دادن به دشمنان برای ایجاد تحریم های جدید از دیگر تبعات این فتنه بود.
وی بیان کرد: ظلم فتنه گران از ظلمی که صدام به ملت ایران کرد، کمتر نبود و نباید این حادثه و عوامل آن در ذهن مردم کمرنگ شود.
وی ادامه داد: خطرناک ترین صحنه مبارزه در میدان فتنه رقم می خورد، در فتنه فضای جامعه تاریک می شود و مردم راه اصلی خود را گم می کنند و دین در معرض آسیب قرار می گیرد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: در جریان فتنه دین به دست دین داران از بین می رود و اسلام در طول تاریخ ضربه های فراوانی را از ناحیه فتنه متحمل شده است.
وی با اشاره به این که در تاریخ انقلاب اسلامی هم فتنه ها از همان سال های نخست ظهور پیدا کرد و به انقلاب آسیب زد؛ افزود: یکی از سناتور های آمریکایی در سال 84، مدت ها قبل از وقوع فتنه 88، گفته بود ما با جنبش سبز نظام ایران را سرنگون می کنیم و برای این کار 200 روز عملیات طراحی کرده بودند.
وی بیان کرد: سران نظام استکبار همگی از فتنه گران در داخل ایران حمایت کردند، چون مطمئن بودند با نقشه آنان نظام اسلامی از بین می رود اما این فتنه با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و مردم بصیر ایران ناکام ماند.
وی ادامه داد: در فتنه 88 بسیاری از خواص لغزیدند و با سکوت خود در جامعه تردید ایجاد کردند، در همین حال رهبر معظم انقلاب با آگاهی و هوشیاری که داشتند به فتنه گران فرصت دادند تا اصلاح شوند و آنان را به سوی بازگشت به مسیر انقلاب دعوت کردند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اما آنجایی که پای مصالح نظام به میدان آمد، رهبر معظم انقلاب با قاطعیت برخورد کردند.
وی افزود: مردم در حماسه 9 دی مستقیم از خط ولایت تبعیت کردند و زمانی که دیدند ارزش های دینی و اعتقادی جامعه در معرض آسیب قرار گرفته و فتنه گران به مراسم سیدالشهدا هم رحم نمی کنند، با تمام وجود به میدان آمدند و آن حماسه عظیم را خلق کردند.
حاج صادقی گفت: فتنه جدیدی در راه است که می خواهد اندیشه های مردم را تغییر دهد و آنان را به سمت ارزش های دنیایی و مادی هدایت کند.
وی بیان کرد: برای خنثی سازی این فتنه و فتنه های جدید باید مردم و مسئولان از ولی فقیه به طور کامل تبعیت کنند و اجازه نفوذ و برنامه ریزی را به دشمنان ندهند.
وی ادامه داد: تا کنون 9 جلد دایره المعارف در خصوص ابعاد مختلف فتنه 88 نوشته شده و اجازه نخواهیم داد این فتنه در ذهن مردم و جامعه فراموش شود.
در روز نهم دی ماه سال 88 مردم تهران و سایر استان های کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا 19 دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.