به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: نهم دی 88، روز بصیرت، آگاهی، شجاعت و وفاداری ملت ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: ملت شهید پرور کشورمان در عاشورای حسینی سال 88، جانانه از حریم ولایت و نظام اسلامی حمایت کردند و این نشان از پایبندی این مردم به آرمان های امام و انقلاب دارد.
ماموستا حسینی با بیان اینکه داشتن بصیرت از ویژگی های ملت ایران است تاکید کرد: هرکس علیه نظام اسلامی و کشور ایران حیله کند، خداوند مکر و حیله اش را به وسیله مردم خنثی و توطئه گران را خوار و رسوا خواهد کرد.
امام جمعه موقت سنندج خواستار توجه مسئولان و دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم شد و اظهار کرد: مردم و مسئولان با همکاری یکدیگر همت کرده و برای حل مشکلات اقتصادی گام بردارند.
ماموستا حسینی یادآور شد: مسئولان دولتی تلاش بیشتری برای تنظیم بازار و کنترل قیمت ها داشته باشند تا فشار اقتصادی بر مردم وارد نشود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها به سه خصلت از خصایل پیامبر اسلام(ص) اشاره و اظهار کرد: خُلق و رفتار خوب و شایسته، خصلت اصلی پیامبر بوده و ایشان همواره مراقب بود با زبان و اخلاقش دل کسی را نرنجاند.
خطیب موقت جمعه سنندج با بیان اینکه پیامبر امتش را به اخلاق و رفتار شایسته با دیگران سفارش فرموده است تاکید کرد:
مراقب باشیم سخنان و کردارمان ضرری به حال اطرافیان نداشته باشد.
ماموستا حسینی، خصلت دوم پیامبر را ایجاد الفت در میان مردم عنوان کرد و گفت: پیامبر بزرگوار اسلام، همواره عداوت را در میان مردم رفع و اخوت و برادری را ایجاد می کرد.
وی با بیان اینکه حمایت از فقرا از دیگر خصلت های پیامبر بود ادامه داد: ما نیز باید از ایشان درس بگیریم و نسبت به مستمندان و فقرا مهربان و از کمک به آنان دریغ نکنیم.
به گزارش ایرنا، مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از مهم‌ترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شد.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج می‌توان به دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن دو سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.