به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به عربستان کمک می کنند تا بمب بر سر مردم یمن بریزد و در این حال یک تکه آهن پیدا کرده اند و به سازمان ملل گفته اند که ایران هم یک موشک به یمنی ها داده است.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که این ادعا مضحک و خنده آور است، تصریح کرد: ایران به یمن موشکی نداده و این شماها هستید که شبانه روز به عربستان کمک تسلیحاتی می کنید.
وی ادامه داد: عربستان سعودی شبانه روز بر سر مردم یمن بمب می ریزد، و شماها اینهمه اسلحه به عربستان برای کشتار مردم یمن می دهید.
«نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده روز پنجشنبه بیست وسوم آذرماه جاری در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پایگاهی نظامی، بقایای موشکی را که مدعی شد از یمن به سمت فرودگاه ریاض شلیک شده به نمایش گذاشت و جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و موشک پرتاب شده را ساخت ایران اعلام کرد. ادعاهای بی اساس وی اما از سوی جمهوری اسلامی ایران، انصارالله یمن و مقام های برخی کشورها و سازمان های بین المللی بی پاسخ نماند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که این کشورها همه چیز را انحصارا برای خود می خواهند، افزود: ما در دنیایی زندگی می کنیم که عده ای زورگو و مستکبر بر این دنیا حکومت می کنند که یکی از نشانه هایشان انحصار طلبی است و همه چیز را برای خودشان می خواهند.
این مرجع تقلید با بیان این که این کشورها فقط می خواهند منافع خودشان تامین شود، اضافه کرد: اکنون دولت آمریکا به کره شمالی اعتراض می کند که تو چرا می خواهی بمب اتم تولید کنی؟ نشنیدیم که یک دولت به آمریکا بگوید که چرا شما اینهمه بمب اتم دارید؟
وی با بیان این که بمب اتم از نظر اسلام خلاف شرع است، تصریح کرد: می خواهید گاهی با جنگ و گاهی با فشار اقتصادی کره شمالی را بکوبید، چون این کشور می خواهد یک ذره مثل شما باشد.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر دشمنان را نشناسیم فریب می خوریم، ادامه داد: انسان عاقل باید دشمنش را خوب بشناسد و در مقابل انحصار طلبی نیز بایستد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.