آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: با این تصمیم ترامپ، با پشتوانه کشورهای اسلامی و مقاومت مردم فلسطین، انتفاضه جدیدتر و قوی تری در سرزمین های اشغالی شکل خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه اقدام نابخردانه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جسارت نسبت به قدس شریف، تیر خلاصی به رژیم اشغالگر قدس است، گفت: امروز تمام جهان اسلام و حتی برخی از کشورهای اسلامی که در پنهان با رژیم اشغالگر قدس ارتباطات مخفی دارند، ولو به صورت نمایشی، ناچار به محکوم کردن این حرکت هستند.
آیت الله حسینی بوشهری قدس شریف را متعلق به همه ادیان الهی دانست وگفت: قدس اولین قبله مسلمانان جهان جایگاه ویژه و مقدسی نزد مسلمانان دارد و اقدام ترامپ در حقیقت توهین به همه ادیان است.
وی اظهار داشت: کنگره آمریکا در چند دهه قبل، این مساله را تصویب و اختیار رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد که هر شش ماه یکبار آنها بررسی و تمدید می کردند، اما در این شرایط چرا ترامپ دست به این اقدام زده، از دو جنبه قابل تحلیل است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یک تحلیل این است که به خاطر مزدوری برخی از سران کشورهای اسلامی به ارتباط پنهانی که با اشغالگران صهیونیست برقرار کرده اند معلوم می شود آنها در پنهان بر سر این مساله به توافق رسیدند.
آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: دشمنان در گذشته نگران حرکت کشورهای اسلامی بودند ولی امروز با خاطر جمعی، این کار را انجام داده و این نشانه خیانت برخی سران کشورهای اسلامی است که وادادگی خود را به گونه ای نشان دادند که ترامپ چنین جسارتی را پیدا کند.
وی گفت: مساله دوم مربوط به مسائل داخلی آمریکا است و شاید رئیس جمهوری آمریکا با این اقدام بخواهد به رسوایی های خود سرپوش بگذارد و با این جوسازی ها، تا مدتی از دست این فشارهای داخلی راحت باشد.
آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: بنابراین، هم وادادگی سران کشورهای اسلامی و تفرقه ایجاد شده میان جهان اسلام و مسائل داخلی امریکا می تواند دلیلی برای این اقدام ترامپ باشد.
وی ادامه داد: بعید است این تصمیم نابخردانه و ناسنجیده رئیس جمهوری آمریکا، عملیاتی شود.
ترامپ به رغم اعتراض های شدید جهانی چهارشنبه شب گذشته اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را تصویب کرده بود.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.