به گزارش ایرنا نماز گزاران همدانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته در پی تصمیمات ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس شریف راه پیمایی کردند.
مردم دارالمومنین همدان در محکومیت این اقدام رییس جمهوری آمریکا و با حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف با مشت های گره کرده، شعار 'الله اکبر'، 'مرگ بر امریکا' و 'مرگ بر اسرائیل' سر دادند و خواهان نابودی استکبار جهانی و ریشه کن شدن رژیم اشغالگر صهیونیست در منطقه شدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در صف اول تظاهر کنندگان قرار گرفت و نمازگزاران همدانی از حسینیه امام خمینی(ره) تا چهارراه شریعتی را به صورت یکپارچه و منسجم پیمودند و با سردادن شعار 'سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن' انزجار خود را از این اقدام سخیف نشان دادند.
تظاهرات ضد آمریکائی - صهیونیستی امروز 17 آذر ماه در سراسر کشور و بیش از 1000 شهر و بخش پس از اقامه نماز جمعه برپا شد.
گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه هفته جاری در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
دونالد ترامپ سپس فرمان اجرای شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش جدایی ناپذیر فلسطین و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی است و جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان دارد.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می شود، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال گذشته میلادی، قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که 'هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.'
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.