محمد علی مقدم خواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز در حال حاضر با ظرفیت پذیرش 40 سالمند فعال شده است که هم اکنون 20 سالمند از امکانات این مجموعه استفاده می کنند.
وی افزود: این مرکز از ساعت 8 صبح تا 13 هر روز فعال است تا به صورت روزانه خدمات مختلف را به سالمندان ارائه کند.
وی تاکید کرد: افرادی که آمادگی دارند مجوز راه اندازی مهد سالمندان را بگیرند در صورتی که شرایط مورد نظر را داشته باشند مجوز صادر می شود تا سالمندان بتوانند از خدمات مختلف در این مراکز بهره ببرند.
وی با بیان این که هدف بهزیستی استان قم افزایش مکان های نگهداری سالمندان به صورت روزانه است گفت: نباید ارتباط روحی و عاطفی خانواده ها از سالمندان قطع شود، از این رو باید در کنار یکدیگر از تجربه آنان استفاده کرد.
معاون امور توانبخشی بهزیستی قم ادامه داد: بخشی از خدمات بهزیستی قم اختصاص به خانواده هایی دارد که سالمندان را در خانه نگهداری می کنند، همچنین با اجرای طرح ویزیت درمانی از سالمندان، گروه درمانی شامل پزشک، روانشناس و مددکار ماهیانه یک بار به منزل سالمند مراجعه می کنند.
به گفته وی، در حال حاضر 50 سالمند در قم در منزل ویزیت می شوند.
مقدم خواه با اشاره به این که 220 سالمند قمی در سه مرکز سالمندان شبانه روزی زندگی می کنند گفت: از این تعداد، 2 مرکز ویژه بانوان و یک مرکز ویژه آقایان است.
به گفته وی، طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، 63 هزار و 637 سالمند در قم زندگی می کنند که از این تعداد چهار هزار و 500تن از خدمات بهزیستی قم بهره مند می شوند.
8138/1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.