آنان درگفت وگو با ایرنا بیان کردند:حماسه پیاده روی اربعین فرصتی است تا حقیقت کربلا به مردم جهان نشان داده شود و همه بدانند چرا امام زمان (عج) با شعار گرفتن انتقام خون امام حسین (ع) قیام می کنند.
یکی از روحانیان دراین زمینه گفت: سیر هدایت انسان ها از ابتدای تاریخ تا پایان با حادثه عاشورا گره خورده است و حوادث عالم تا روز قیامت حول محور کربلا رقم خواهد خورد.
حجت الاسلام محمد اسلامی با اشاره به این که کربلا نقطه عطف تاریخ بشریت و بالاترین صحنه ایستادگی حق در برابر باطل است، بیان کرد: حماسه پیاده روی اربعین فرصتی است تا حقیقت کربلا به مردم جهان نشان داده شود و همه بدانند چرا امام زمان (عج) با شعار گرفتن انتقام خون امام حسین (ع) قیام می کنند.
وی ادامه داد: هر قدمی که در راه پیاده روی اربعین برداشته می شود، کمکی است به نشان دادن حقیقت عاشورا و فراهم شدن شرایط ظهور امام زمان (عج)؛ بنابراین ثواب این حرکت قابل شمارش نیست و شرکت کنندگان در این حماسه عظیم مورد توجه خاص خداوند متعال و اهل بیت (ع) هستند.
اسلامی گفت: هر لحظه که شرایط ظهور امام زمان (عج) زودتر فراهم شود، موقعیت هدایت انسان ها به سمت سعادت ممکن می شود؛ بنابراین شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین در سعادتمند شدن همه آحاد بشر نقش دارند و این نشان دهنده جایگاه ویژه این حماسه عظیم در طول تاریخ است.
** عظمت لشکر اسلام در اربعین نمایان می شود
حجت الاسلام مهدی مرادی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اسلام همواره مسلمانان را به سمت اتحاد و اجتماع حول محور حق فراخوانده است؛ اما این اتحاد در هیچ موقعیتی مانند آنچه در سال های اخیر در جریان پیاده روی اربعین مشاهده می شود، نمایان نبوده است.
وی بیان کرد: عظمت لشکر اسلام در اربعین خودنمایی می کند و مسلمانان با این حماسه بزرگ به دشمنان نشان می دهند هر لحظه آماده جهاد و دفاع از ارزش های خود در برابر کفار و مستکبران عالم هستند.
وی ادامه داد: حضور بیش از20 میلیون انسان عاشق در مسیری که از سوی گروه های تروریستی تهدید می شود، نشان می دهد شرکت کنندگان در حماسه پیاده روی اربعین، از جان خود گذشته اند و توطئه های دشمنان هیچ هراسی در دل آنها ایجاد نمی کند.
مرادی گفت: بسیج مردمی در حماسه اربعین بی نظیر است و می تواند مقدمه ای برای تشکیل سپاه مردمی امام زمان (عج) در دوران ظهور باشد.

** رسانه ها با نمایش حماسه اربعین، جنگ فرهنگی دشمن را خنثی کنند
حجت الاسلام مجتبی تبار یکی دیگر از طلاب گفت: دشمنان از طریق رسانه های تحت اختیار خود همواره در حال شبهه پراکنی و مبارزه با ارزش های دینی در جوامع اسلامی هستند اما در نهایت می بینند، میلیون ها جوان در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و به اهل بیت (ع) عشق می ورزند.
وی بیان کرد: پیاده روی اربعین جاذبه ای دارد که می تواند تمام تلاش های دشمن را در عرصه جنگ فرهنگی نابود کند و در این زمینه لازم است رسانه ها بیش از پیش به نمایش حضور حماسی مردم در این واقعه بپردازند.
وی ادامه داد:خبرگزاری های بین المللی براساس راهبردی شیطانی ازنمایش اقتدار مسلمانان در حماسه اربعین خودداری می کنند بنابراین لازم است رسانه ها و شبکه های جهان اسلام این رخداد را در فضای ارتباطات جهانی انعکاس دهند.
تبار گفت: دشمنان هر اندازه هم که تلاش کنند نمی توانند از روند رو به گسترش حضور مردم در این حماسه عظیم جلوگیری کنند و پیاده روی اربعین در نهایت فضای مورد نیاز برای ظهور امام زمان (عج) را فراهم خواهد کرد.
بر اساس سنتی قدیمی مردم هر سال در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان به عزاداری و سوگواری می پردازند و این روز در فرهنگ شیعیان اربعین نام دارد.
امام حسین(ع) فرزند حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) در سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه متولد شد و در مکتب اهل بیت(ع) تعلیم و تربیت یافت.
پس از شهادت امام حسن(ع) درسال 50 هجری، امام حسین(ع) عهده دار امر امامت شد، در دوران امامت ایشان معاویه و یزید حکومت ظالمانه و قتل و کشتار شیعیان را انجام می دادند.
در سال 60 هجری معاویه بر خلاف قرارداد صلح با امام حسن(ع)، پسرش یزید را به جای خود قرار داد و از آنجایی که یزید فردی فاسد و مخالف با اسلام بود باعث نارضایتی و مخالفت های امام حسین(ع) شد.
با مرگ معاویه، حاکم مدینه از سوی یزید موظف شد تا از امام حسین (ع) برای یزید بیعت بگیرد و از آنجایی که امام(ع) حاضر به بیعت کردن با یزید نبود با خانواده خود از مدینه به مکه رفتند تا به اقامه و حفظ ارزش های راستین دین اسلام بپردازند.
در این زمان مردم کوفه نامه های زیادی برای امام حسین(ع) نوشتند و از او خواستند تا به عراق و کوفه بیاید، امام حسین (ع) نماینده خویش به نام مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد، در همان ابتدا هزاران تن از مردم کوفه با سفیر امام حسین(ع) همراه شدند، مسلم نامه ای به امام حسین (ع) نوشت و به ایشان اطلاع داد که به کوفه بیاید.
اما با ورود عبیداللّه بن زیاد برای حکومت کوفه، مردم فریب اقدام های او را خورده و پیمان شکنی کردند و مسلم را تنها گذاشتند، در این میان مسلم بن عقیل دستگیر و به شهادت رسید.
امام حسین(ع) با خانواده و یاران خود به طرف کوفه حرکت کرد و در نزدیکی کوفه بود که خبر پیمان شکنی مردم کوفه و شهادت مسلم را شنید، عبیداللّه بن زیاد که با شهادت مسلم بر اوضاع کوفه تسلط پیدا کرده بود حر بن یزید ریاحی را با لشگری برای بستن راه بر روی امام حسین(ع) فرستاد.
سپس عمر سعد با لشگری وارد دشت نینوا شد و امام حسین و یارانش را محاصره کردند و آب را بر روی آنان بستند.
امام حسین(ع) و یاران با وفایش روز دهم محرم (عاشورا) در حالی که بیش از 72 تن نبودند با دلاورمردی و رشادت با عزت و آزادگی با دشمنان دین اسلام جنگیدند و به شهادت رسیدند.
مرقد مطهر این امام معصوم و حضرت عباس(ع) و یارانش در شهر کربلای عراق است.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.