به گزارش ایرنا، سید صدرالدین موسوی روز پنجشنبه در هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، اظهار داشت: با وجود تشکیل هفت جلسه ستاد یاد شده ولی هنوز آمار واحدهای تولیدی ثبت کننده برای دریافت وام که از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارایه می شود، با آمار سامانه بهین یاب و بانک های عامل مغایرت دارد.
وی با بیان این که این مشکلات باید به صورت کارشناسی پیگیری شود، افزود: نباید وضعیت به گونه ای باشد که در تعارض با هم باشیم و یکدیگر را خنثی کنیم، بلکه باید با همفکری و تعامل کارها انجام شود.
موسوی ضمن تقدیر از اهتمام بانک ها و عملکرد آنها در بر داشتن موانعی که بر سر راه تولید استان وجود دارد، اضافه کرد: مدیران بانک ها به خوبی به وظایف و مسئولیت های خود عمل می کند و باید با توجه به رویکردهای جدید مدیریتی و تغییر و تحول های صورت گرفته به لحاظ کیفی نیز رشد روزافزونی را داشته باشند.
معاون استاندار قم یادآور شد: بانک ها با توجه به این که در اسفندماه هر سال خط های اعتباری خود را مسدود می کنند، باید مشتریان خود را برای هر چه سریعتر ثبت نام کردن در سامانه بهین یاب تشویق کنند تا هر چه زودتر بتوانیم این تسهیلات را ارائه کرده و واحدهای تولیدی در ماه های پایانی سال با مشکلات مالی و کمبود نقدینگی مواجه نشوند.
موسوی گفت: به طور حتم هرچه بدهی های واحدهای تولیدی زودتر به بانک ها وصول شود به تبع آن بانک ها نیز بهتر می توانند منابع خود را به جامعه تزریق کنند.
وی همچنین بدهی های واحدهای تولیدی به تامین اجتماعی را از جمله چالش های جدی آنها ذکر کرد و افزود: این بدهی های سرسام آور باید با تخصیص منابع پرداخت شود و کاری نکنیم که واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده روبرو شوند.

** پانزدهم آبانماه آخرین فرصت برای ثبت نام در سامانه بهین یاب
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه با تبیین گزارشی از عملکرد جلسه بررسی رونق تولید استان در سال 96 افزود: از تیرماه سال جاری تا پایان آبان ماه تعداد 18 جلسه با حضور نمایندگان بانک ها برگزار شده، که طی آن 339 پرونده تقاضای تسهیلات بررسی و تایید شده که 261 مورد آن در قالب سرمایه در گردش، 38 مورد سرمایه ثابت و بقیه در چار چوب طرح های نیمه تمام، معادن و بازسازی واحدهای تولیدی بوده است.
محمود سیجانی همچنین وضعیت تسهیلات رونق تولید استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: تا نخستین روز از آبان ماه امسال در قالب های سرمایه ثابت و سرمایه در گردش تعداد 260 واحد تولیدی ثبت نام انجام شده، که 200 واحد تایید شده است.
وی ارزش ریالی 200 واحدی که صلاحیت آنها در کمیته بررسی، تایید شده را بالغ بر سه هزار و 30 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در همین مدت ثبت نام و تقاضای 50 واحد تولیدی دیگر نیز در قالب تسهیلات بازسازی و نوسازی صورت گرفته که در نهایت 27 مورد از آنها تایید و مبلغی حدود چهار صد و 11 میلیارد ریال برای این منظور به تصویب رسید.
وی افزود: پس از انجام این مصوبه از مجموع 200 واحد متقاضی دریافت تسهیلات در قالب های سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و همچنین 27 واحد متقاضی در قالب نوسازی و بازسازی به ترتیب 176 و 17 واحد طبق مصوبه کارگروه استانی و امضاء چهار تن از نمایندگان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند و رقمی بالغ بر 2 هزار و 650 میلیارد ریال و همچنین 131 میلیارد ریال به این امر اختصاص پیدا کرد.
سیجانی در پایان با اشاره به این که مهلت ثبت نام برای اخذ تسهیلات در سامانه بهین یاب استان همه ساله در شهریورماه به پایان می رسد، افزود: امسال این مهلت برای 2 ماه تمدید شد و واحدهای تولیدی تنها تا پانزدهم آبان ماه برای ثبت درخواست خود فرصت دارند و سامانه از این تاریخ مسدود شده و هیچ درخواستی را نمی پذیرد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.