به گزارش ایرنا، حسن عابدی عصر چهارشنبه در دومین جلسه شورای ورزش همگانی قم در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، اظهار داشت: فضاهای ورزشی قم در این حد موجود به هیچ وجه زیبنده شهر قم، جوانان و بانوان این استان نیست.
وی با بیان این که مطابق ماده 53 قانون الحاق یک درصد از سرجمع کل اعتبارهای جاری و عمرانی دستگاه های اجرایی باید در امور تربیت بدنی هزینه شود، افزود: 40 درصد از این یک درصد مربوط به هر دستگاه است.
وی افزود: از مجموع 60 درصد باقی مانده از این یک درصد، 30 درصد آن به تقویت زیرساخت های ورزشی آموزش و پرورش و نیمی دیگر از آن به توسعه زیرساخت های ورزشی سطح شهر اختصاص پیدا می کند، که سال گذشته در استان با دستور و توصیه استاندار اعتبارهای خوبی تخصیص یافت و دستگاه ها از این ظرفیت به خوبی استقبال کردند.
عابدی همچنین ضمن تقدیر از شهرداری قم بواسطه انجام عملیات اجرایی هشت طرح ورزشی در مناطق مختلف شهر، استفاده از ظرفیت های مدیریت شهری برای توسعه فضاهای ورزشی را ضروری عنوان کرد و افزود: سپاه پاسداران و نیروی بسیج نیز احداث فضاهای ورزشی را در قم در دستور کار خود دارند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای بهره مندی روستاییان از امکانات ورزشی افزود: در برخی مناطق روستایی قم که به دلیل نبود جمعیت کافی و یا کمبود اعتبارها، امکان توسعه فضاهای ورزشی وجود نداشته، با تعامل با شوراها و دهیاری ها اقدام به ایجاد خانه های ورزش روستایی نمودیم تا جوانان از حداقل این امکانات برخوردار باشند.

** معاون توسعه ورزش های همگانی اداره کل ورزش و جوانان قم نیز با گرامیداشت 26 مهرماه تا 2 آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی، افزود: بیش از 200 برنامه در 47عنوان با محوریت مسائل فرهنگی برای این هفته در نظر گرفته شده است.
روح الله رمضانی، برپایی نمایشگاه ورزش با موضوع حجاب و عفاف را از جمله آن ذکر کرد و افزود: این برنامه توانسته تاثیر خوبی در برنامه های ورزشی بگذارد.
وی با اشاره به بهره برداری از چهار طرح ورزشی در دوم آبان ماه 96 با حضور معاون توسعه وزارت ورزش و جوانان افزود: در این روز جلسه ای را با روسای هیات های ورزشی خواهیم داشت و عملکرد آنها ارزیابی می شود.

** مجتبی رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم نیز تجهیز مدارس قم به وسایل و تجهیزهای ورزشی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال را از اقدام های صورت گرفته به مناسب هفته تربیت بدنی عنوان کرد و افزود: همایش استانی دبیران تربیت بدنی، برگزاری نمایشگاه های ورزشی در مدارس، گشایش المپیادهای ورزشی و گردهمایی سرگروه های درس تربیت بدنی کشور در اول آبان از مهمترین عناوین برنامه های آموزش و پرورش قم در هفته تربیت بدنی است.

** معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم نیز با اشاره به فعالیت 550 کانون فرهنگی هنری با بیش از 40 هزار عضو ثابت در استان قم، تصریح کرد: برگزاری نوزدهمین المپیاد ورزشی مساجد و محلات از مهمترین برنامه های کانون ها در نیمه نخست سال 96 بود، که 6 هزار و 500 تن در 18 رشته ورزشی شرکت کردند.
حجت الاسلام سید احمد موسوی با بیان این که برای نخستین بار کشتی، جودو و ورزش های رزمی جزو رشته های این جشنواره قرار گرفت، افزود: برای این جشنواره 50عنوان برنامه ورزشی در نظر گرفته شد.
وی افزود: برغم اینکه 85 درصد اعضای کانون های فرهنگی مساجد قم را دانش آموزان تشکیل می دهند، ولی این کانون ها هیچ گونه فضای ورزشی اختصاصی ندارد.

** مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز ترویج فرهنگ ورزش همگانی را بهترین عامل بازدارنده آسیب ها و ناهنجاری ا جتماعی برشمرد و افزود: در سازمان فرهنگی ورزشی با هیات ورزش همگانی به صورت هفتگی جلسه های خوبی را داریم و برنامه ریزی های خوبی را نیز انجام می دهیم.
مجید رفیعی همچنین زمینه سازی برای استفاده عمومی از ایستگاه ها و سالن های ورزشی موجود در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از برنامه هایی که پیگیری می کنیم موضوع جمعه های نشاط با محوریت پیاده روی مسیر کوه خضرنبی است.
وی با اشاره به آماده شدن هشت مجموعه ورزشی در حال احداث استان قم برای تابستان سال 97 اضافه کرد: تجهیز مساجد به امکانات ورزشی به صورت آزمایشی با تمرکز بر روی مناطق محروم انجام شده است.

** معاون تربیتی، فرهنگی و قضایی اداره کل زندان های قم نیز فعالیت های ورزشی را یکی از مهمترین برنامه های روزانه زندانیان عنوان کرد و افزود: بروشورهایی توسط هیات های ورزش های همگانی تهیه و آماده شده و زندانیان باید طبق آن به ورزش بپردازند.
حجت الاسلام قاسم صفایی افزود: در نیمه نخست سال 96 برنامه های مختلفی برای زندانیان تدارک دیده شد که برگزاری المپیاد ورزشی در 11 رشته و با هماهنگی هیات های ورزشی از جمله آن بود.

** مدیرکل هلال احمر قم نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری برنامه های ورزشی برای کارمندان هلال احمر طی روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در ورزشگاه کارگران واقع در جاده قدیم قم - تهران افزود: برنامه کوهنوردی به صورت مقطعی و برنامه ریزی ورزشی به صورت مرتب در هلال احمر قم در حال انجام است.
محمد گل فشان، ورزش را عامل اصلی جلوگیری از بسیاری از بیماری های جسمی، روحی و روانی جامعه عنوان کرد و خواستار توجه و سرمایه گذاری بیشتر شورای ورزش همگانی استان به عنوان عالی ترین شورای استان در رابطه با ورزش شد.
همچنین در این جلسه سند تحول و تعالی ورزش های همگانی که در قالب 2 جلد کتاب با هفت هزار نفر ساعت کار توسط متخصصان تهیه و تدوین شده و برای اجرا به تمام استان های کشور از جمله قم ابلاغ شده نیز به تصویب رسید.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.