فائزه عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای وعده صبحانه، مصرف غذاهای مقوی و مغذی اما سبک و پروتیینی از جمله تخم مرغ، شیر و لبنیات توصیه می شود.
وی اضافه کرد: استفاده از غذاهای سرخ شده همچون سیب زمینی، سوسیس و کالباس در وعده صبحانه پیشنهاد نمی شود و باید از مصرف غذاهای پختنی به ویژه غذاهایی از روز گذشته مانده اجتناب شود، زیرا سبب کسالت دانش آموز می شود.
وی بیان کرد: انواع میوه های تازه و خشک شده، مغزها، شیر، ساندویچ های سالم همچون نان و پنیر و گردو، نان و پنیر و سبزی، نان و تخم مرغ، نان و مربا و عسل، از میان وعده های مناسب برای دانش آموزان در مدارس است.
عسکری خاطرنشان کرد: مصرف میان وعده های نامناسب از جمله کیک، پفک و چیپس موجب اضافه وزن و چاقی در افراد و در دانش آموزان کم وزن نیز سبب کاهش اشتها می شود.
وی ادامه داد: میان وعده های نامناسب دارای مواد مغذی مورد نیاز بدن همچون انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیست، مصرف آن می تواند سبب ابتلاء دانش آموزان به کم خونی و کوتاه قدی و موجب کاهش یادگیری شود.
وی تاکید کرد: خطر بلوغ زودرس در دانش آموزان مبتلا به اضافه وزن از جمله نکات مهمی است که باید مورد توجه جدی والدین قرار بگیرد، زیرا بلوغ زودرس می تواند سبب کوتاهی قد شود.
کارشناس تغذیه در ادامه گفت: با شروع فصل مدارس، تغییر ساعت خواب دانش آموزان از مشکلاتی است که با آن مواجه می شویم، متاسفانه اغلب دانش آموزان عادت داشته اند که در ایام تعطیلات دیر به رختخواب رفته و دیرتر از خواب بیدار شوند.
وی افزود: استمرار این روند سبب حذف اصلی ترین وعده غذایی یعنی صبحانه و خواب آلودگی دانش آموز سر کلاس می شود و حذف صبحانه نیز سبب کاهش سطح توجه، تمرکز و یادگیری دانش آموز می گردد.
در سال تحصیلی جدید، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل شدند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.