به گزارش ایرنا، عباس جعفری روز پنجشنبه در جلسه کمیته ایمنی استان قم در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان افزود: ساعت 20:30 شب گذشته خبر آتش سوزی انبار چوب واقع در میدان شهید سعیدی قم به سازمان آتش نشانی قم اعلام شد و بعد از سه دقیقه تیم های آتش نشانی در صحنه حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: در دقایق اولیه این حادثه، به دلیل مجاورت این انبار در نزدیکی مسجد رضاییه قم، کلیه عزاداران حسینی از مسجد تخلیه شدند که اگر این اقدام صورت نمی گرفت شاهد تعداد زیادی از مصدومان بودیم.
وی اضافه کرد: کار محار این آتش سوزی بیش از 2 ساعت به طول انجامید و تا ساعت چهار بامداد لکه گیری از این انبار صورت گرفت.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم در ادامه با اشاره به این که 40 درصد از حوادث آتش سوزی قم مربوط به واحدهای تجاری است گفت: باید از تلفات جانی و مالی در این بخش با نظارت های ایمنی و ارائه آموزش های لازم جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: در این زمینه نیازمند همکاری اتاق اصناف هستیم تا قبل از تمدید مجوزهای کارگاهی و واحدهای مختلف در سطح شهر بازدیدهای ایمنی صورت بگیرد تا شاهد وقوع حوادث آتش سوزی نباشیم.
جعفری همچنین با اشاره به حادثه آتش سوزی خانه مسافر مهتاب در 30 شهریورماه امسال گفت: هفت دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه 50 تن نیرو به محل حادثه اعزام شدند که مدت محار این آتش سوزی 5.5 طول کشید که در نهایت 6 تن از مسافران این خانه مسافر در این حادثه جان خویش را از دست دادند.
وی افزود: طبق بازدید و بررسی های کارشناسی به عمل آمده از صحنه، علت حادثه نشت گاز شهری بوده که موجب انفجار و تخریب ساختمان و ایجاد خسارت مالی و جانی شد.
وی با تاکید بر این که بارها برای بازدید از واحدهای اقامتی قم اعلام آمادگی کرده ایم گفت: در این خصوص مکاتبه هایی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم منبی بر نظارت و بازدید ایمنی از واحدهای اقامتی صورت گرفته، ولی تا کنون ترتیب اثری داده نشده است.
وی در ادامه با بیان این که آتش نشانی قم به دنبال ارائه آموزش ها و خدمات است گفت: 12 ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف احداث، 70 دستگاه خودرو خریداری و 300 نیروی جدید جذب شده تا خدمات در سطح گسترده ای ارائه شود.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.