حسن مالمیر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح بسیج همگام با کشاورز در روزهای دوم و سوم مهرماه جاری در هفت روستای محروم اطراف قمرود قمبه انجام رسید و در طی آن تیمی متشکل از هشت کارشناس بسیجی امور دام و کشاورزی، دام های کشاورزان را مورد بررسی و درمان قرار دادند.
وی با بیان این که طرح همگام با کشاورز با هدف افزایش توانمندی روستائیان در زمینه تولید دام و محصولات کشاورزی انجام می شود،گفت:دراین طرح هر کارشناس بسیجی مسئولیت یک روستا را برعهده گرفته و مشاوره های لازم را به کشاورزان ارائه می دهد.
وی ادامه داد: روستائیان در زمینه دامداری و کشاورزی از تجربه خوبی برخوردار هستند که اگر این تجربه با یافته های دقیق علمی و کارشناسی همراه شود، نتیجه فعالیت آنان بهبود یافته و می توانند درآمد بیشتری کسب کنند.
مالمیر گفت: این طرح به همین مدت دو روز ختم نمی شود و کارشناسان بسیجی ارتباط خود را در طول سال با کشاورزان و دامداران ادامه خواهند داد تا میزان عملکرد آنان در واحد سطح افزایش یابد.
وی افزود: بازدید مستمر از مزارع و دام های روستائیان و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی برای آنان از جمله فعالیت های بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی قم است که با هدف افزایش توانمندی های روستائیان در کنار کمک به حفظ منابع آبی و محیط زیست استان انجام می شود.
وی ادامه داد: بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با سایر دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی ارتباط گسترده ای دارد و از نظرات کارشناسان این دستگاه برای ارتقاء وضعیت دامپروری و کشاورزی روستائیان به خصوص در مناطق محروم، استفاده می کند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.