به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم اظهار کرد: امروز فرهنگ عاشورا و مقاومت حسینی در کشورمان زنده و پویاست و دشمنان آرزوی سازش و تسلیم مردم ایران را به گور می برند.
وی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جان خود، یاران و فرزندانش را در راه مبارزه با طاغوت و طاغوتیان نثار کرده است، افزود: سیدالشهدا(ع) به ما آموخت کسی که برای خدا در برابر جبهه کفر و استکبار ایستادگی کند، چون در دایره بندگی خدا قرار می گیرد دارای احساس آرامش است.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه قم ادامه داد: برای مقابله با جبهه طاغوت، باید ابتدا بر نفس اماره خود غلبه کنیم و کسی که پیرو امام حسین(ع) است، ابتدا باید طاغوت درونش را خاموش کند و آنگاه بر اساس وعده های الهی، خداوند متعال ما را یاری خواهد کرد و به پیروزی می رساند.
وی با بیان این که نبرد میان حق و باطل تا ابد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اگر در نبرد با یزیدیان زمان در خط اباعبدالله الحسین(ع) باشیم، پیروز و سربلند خواهیم بود، اما این خط شاخص هایی دارد که مهمترین آنها ایستادگی در برابر طاغوت است.
وی مقاومت حسینی و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را جلوه گر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی، ملت غیور کشورمان در برابر همه جهانیان ایستادند، همانگونه که امام حسین(ع) با 72 تن از یارانش در برابر 30 هزار تن لشکر یزید ایستادند و به شهادت رسیدند.
ماندگاری با اشاره به صدور پیام انقلاب در سرتاسر جهان و کشورهای اسلامی، آن را نتیجه مقاومت حسینی ملت غیور کشورمان ذکر کرد.
وی با بیان این که اگر کسی فریفته مطامع دنیوی شود، زمین گیر خواهد شد و از میدان مقاومت بیرون می رود، گفت: اگر امروز در جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمنان، پشت رهبر معظم انقلاب را خالی کنیم و چراغ سبز به یزیدیان نشان دهیم، شکست خواهیم خورد و اگر کسی اهل مقاومت حسینی باشد، هیچگاه ذلیل نخواهد شد.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.