به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهمی که می توان از خبرهای هفته گذشته استان به آن اشاره کرد، کشف و معدوم سازی بیش از یک تن مرغ فاسد در شهر کرمانشاه بود که رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه آن را عنوان کرد.
تورج کرمیان گفت: در پی گزارش های واصله مردمی مبنی بر بوی نامطبوع و تعفن از مرغ منجمد خریداری شده، تیم مشترک دامپزشکی و شبکه بهداشت در محل مورد نظر حضور یافتند و در بازرسی های صورت داده 962 کیلوگرم مرغ منجمد که از نظر ظاهر دچار تغییر رنگ، بوی متعفن و له شدگی گوشت شده بود، کشف و ضبط گردید.

** انتخابات شورای شهر کرمانشاه تایید شد/ جا به جایی یک عضو اصلی با علی البدل
بعد از حرف و حدیث های بسیار در باره انتخابات شورای شهر کرمانشاه، بالاخره هیات عالی نظارت استان صحت کلی انتخابات را بعد از جا به جایی یک عضو اصلی و علی البدل تایید کرد.
حسن سلیمانی رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان کرمانشاه از جا به جایی رای احسان حیدری با سید میثم موسوی خبر داد و افزود: ابراهیم مرادی نیز از رتبه دوم به رتبه اول ارتقا پیدا کرد.
وی علت این جا به جایی آرای انتخابات را خستگی عوامل اجرایی و سهل انگاری در خواندن آن اعلام کرد و گفت: به دلیل قانع کننده ای که جرمی اتفاق افتاده باشد و به عمد آرا جا به جا شده باشند نرسیدیم و تنها قائل به وقوع تخلف هستیم.

** مدیرکل جدید دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه معرفی شد
علیرضا گودرزی به عنوان مدیرکل جدید دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه معرفی و از حسین باباجانی مدیرکل سابق امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز تقدیر شد.
گودرزی پیش از این معاون مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بود و حسین باباجانی مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.

** جانباز کرمانشاهی به خیل همرزمان شهیدش پیوست
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: 'سلمان فهیمی' جانباز 70 درصد کرمانشاهی پس از تحمل 29 سال درد و رنج به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
حجت الاسلام هادی عسگری با بیان اینکه این جانباز شهید سال 1367 و در جریان عملیات مرصاد به درجه جانبازی 70 درصد نائل آمد، ادامه داد: وی در دوران دفاع مقدس یکی از رزمندگان سپاه اسلام بود و در لباس ارتش از مرزهای کشورمان در مقابل تهاجم بعثی ها دفاع می کرد.
وی ادامه داد: این جانباز شهید، سرانجام پس از 29 سال رنج و درد، روز 26 خرداد به همرزمان شهیدش پیوست و مراسم تشییع پیکرش نیز صبح روز یکشنبه 28 خرداد برگزار شد.

** 75 کیلومتر ازطرح راه آهن کرمانشاه تاکنون ریل گذاری شده است
استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون 75 کیلومتر از طرح راه آهن کرمانشاه ریل گذاری شده و کمتر از 30 کیلومتر تا اتمام پروژه باقی مانده است.
اسدالله رازانی با بیان اینکه تمامی ملزومات و نیازهای پروژه اعم از منابع مالی، مصالح و ... تامین شده است، از انجام آخرین هماهنگی ها برای افتتاح پروژه راه آهن کرمانشاه با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: از دفتر رئیس جمهوری درخواست کرده ایم برای برنامه افتتاحیه پروژه راه آهن کرمانشاه با حضور دکتر روحانی در 15 تیر ماه برنامه ریزی کنند که تاریخ نهایی پس از تایید توسط دفتر رئیس جمهور اعلام می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر افتتاحیه راه آهن، برای این روز برنامه افتتاح کارخانه ایران خودرو، آبگیری 2 سد بزرگ و همچنین افتتاح یک پروژه عمرانی شهری نیز به دفتر رئیس جمهوری ارائه شده است.

** یک هزار و 325 نفر از طریق فرودگاه کرمانشاه عازم سرزمین وحی می شوند
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه اعلام کرد: امسال یک هزار و 325 زائر از طریق فرودگاه کرمانشاه برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.
مجتبی بیاتی افزود: عملیات اعزام زائرین بیت الله الحرام استانهای کرمانشاه و ایلام امسال از 28 مرداد ماه از طریق فرودگاه کرمانشاه صورت می پذیرد که آمارها از رشد 60 درصدی اعزام زائران از طریق این فرودگاه خبر می دهد.
وی گفت: هم اکنون از فرودگاه کرمانشاه 126 پرواز هفتگی به مسیرهای داخلی، تهران، مشهد مقدس، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس و شیراز انجام می پذیرد.

** حکم هرگونه همکاری با گروه های تروریستی فساد فی الارض است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با هشدار به افرادی که قصد کمک به گروه های تروریستی در داخل استان را دارند، گفت: این افراد آگاه باشند که حکم هرگونه همکاری با چنین گروه هایی فساد فی الارض و مجازات آن نیز مشخص است.
محمدرضا عدالتخواه روز چهارشنبه در نشستی خبری از برخورد شدید و قاطعانه با نیروهای تروریستی در استان و افرادی که قصد همکاری با آن ها را دارند، خبر داد و گفت: افرادی که به اشکال مختلف با دادن منزل، زمین، مکان و امکانات مختلف به گروهک های تروریستی کمک می کنند، بدانند که عواقب بسیار سختی در انتظارشان است و مفسد فی الارض شناخته می شوند.
وی یادآوری کرد: یک روز پس از حادثه تروریستی تهران که به شهادت جمعی و مجروح شدن عده ای دیگر از هموطنان بی گناهمان انجامید، تعدادی از عناصر وابسته به گروهک تروریستی داعش در سطح استان شناسایی و در سریع ترین زمان ممکن نیز دستگیر شدند.

** هیچ بانکی مشکل اساسی ندارد/ همه چیز تحت کنترل و نظارت است
نماینده بانک مرکزی در غرب کشور با تاکید بر اینکه هیچ بانک و موسسه‌ ای مشکل اساسی و بنیادی ندارد، گفت: ادعاهایی که به تازگی در فضای مجازی علیه سیستم بانکی مطرح می شود، شایعه پراکنی است و صحت ندارد.
رضا حواس بیگی با بیان اینکه عوامل این شایعه پراکنی‌ها در حال شناسایی هستند و برخورد قانونی لازم با آنها بعمل می آید، عنوان کرد: بانک مرکزی شرایط مالی موسسات و بانک‌ها را به صورت مستمر رصد می‌کند و اکنون مشکلات بنیادینی که برای سپرده‌ گذاران ایجاد خطر کند وجود ندارد.
وی همچنین به سپرده ‌گذاران توصیه کرد که آرامش خود را حفظ کنند و تنها در بانک ها و موسسات مالی مجاز و مندرج در سایت بانک مرکزی سپرده گذاری کنند.

** برگزاری مراسم روز جهانی قدس در کرمانشاه
همزمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ده ها هزار نفر از مردم روزه دار و ولایت مدار استان کرمانشاه با شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس، فریاد 'مرگ بر اسرائیل سرداده' و بار دیگر با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین همدردی کردند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر کرمانشاه ساعت 11 ظهر جمعه دوم تیر از مقابل مسجد معتضدی کرمانشاه به سمت مسجد جامع شهر کرمانشاه آغاز شد و مردم مومن و روزه دار این شهر در هوای گرم با شعارهای کوبنده خود به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ساکنان غزه پرداختند.
شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس با سردادن شعارهای 'مرگ بر اسراییل' و 'مرگ بر آمریکا'، ' اسراییل مرگت باد، آمریکا ننگت باد ' ، 'رژیم صهیونیستی ام الفساد قرن است' و 'اسراییل نابود است، فلسطین پیروز است' ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
مردم روزه دار کرمانشاه همچنین با حمل تصاویری از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و سردادن شعارهایی نظیر ' الله و اکبر، خامنه ای رهبر' ، 'خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست'، ' حب علی در دل ماست، خامنه ای رهبر ماست' ، ' ای رهبر آزاده آماده ایم آماده' و ' این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده' بار دیگر با رهبر معظم انقلاب تجدید عهد و پیمان کرده و ولایتمداری خود را به رخ جهانیان کشیدند.

** رژیم صهیونیستی روز به روز به زوال و نیستی نزدیک تر می شود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی روز به روز به زوال و نیستی نزدیک تر می شود و دور نیست آن روزی که از صحنه روزگار محو شود.
سید حسین نقوی حسینی که به عنوان سخنران ویژه مراسم روز جهانی قدس در جمع راهپیمایان کرمانشاهی سخن می گفت، اظهار کرد: حلقه محاصره رژیم صهیونیستی در منطقه روز به روز تنگ تر می شود و جنایت هایی هم که خود آن ها مرتکب می شوند این حلقه محاصره را تنگ تر می کند.
وی همچنین با اشاره به اقتدار روزافزون ایران در خاورمیانه و جهان، گفت: این همه عزت و سربلندی که امروز از آن برخورداریم مرهون جانفشانی و استقامت امام راحل (ره) است که یک تنه در مقابل قدرت های کوچک و بزرگ جهان ایستاد.
نقوی یادآوری کرد: اگر امروز دنیا در مقابل اراده جمهوری اسلامی سر تسلیم فرود می‌ آورد به دلیل نهضتی است که حضرت امام (ره) آن را ایجاد کردند و توسط مقام معظم رهبری قدرتمندانه ادامه یافت.

** ملت ایران تهدیدات دشمنان را با وحدت و انسجام پاسخ می دهد
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با قدردانی از حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: مردم ایران پاسخ تهدیدهای دشمنان را با حضور خود در صحنه و به نمایش گذاشتن اتحاد، دادند.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز در مسجد جامع شافعی افزود: امروز مردم به دشمنان اسلام گفتند تهدید دشمن چه به صورت ترور، خرابکاری و زورمداری و تحریم باشد با پاسخ محکم وحدت روبرو می شود و ملت با حفظ انسجام داخلی و توصیه به اتحاد جهان اسلام بر اولویت های خود که همان آزادی ملت مظلوم فلسطین است پافشاری می کنند و مقاومت در برابر استکبار و سلطه ظلم و جنایت را رها نخواهند کرد.
وی با اشاره به سیلی محکم نیروهای سپاهی به تروریست ها، گفت: اقتدار نیروهای مسلح و اشراف زحمتکشان اطلاعاتی و امنیتی یکی از صدها نقطه قوت ایران اسلامی که هم ملت را مطمئن و دلگرم کرده و و هم لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.
وی موضع گیری های چهره ها و شخصیت های مختلف در برائت مردم اهل سنت و کُرد از تفکر تحجر و ترور را قابل تقدیر و نشانه بلوغ سیاسی و اندیشه والا دانست.

**همبستگی و اتحاد جهان اسلام، اسرائیل را ازصحنه روزگار محو خواهد کرد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه امروز جهان اسلام بیش از هر چیزی به وحدت و همدلی نیاز دارد، گفت: اتحاد و همبستگی مسلمانان، رژیم غاصب صهیونیستی را از صحنه روزگار محو خواهد کرد.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با گرامیداشت روز جهانی قدس، و قدردانی از حضور پرشور و همیشگی مردم در صحنه دفاع از مسلمانان فلسطین، اظهار کرد: فریاد الله اکبر مسلمانان می تواند رژیم صهیونیستی را به عنوان غده سرطانی خاورمیانه نابود کند.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین وظیفه تک تک مسلمانان است، گفت: رژیم کودک کش صهیونیستی سال هاست که سرزمین مردمی بی پناه را اشغال کرده و این وظیفه امت های اسلامی است که برای بیرون راندن غده سرطانی منطقه تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر داعش در استان دیرالزور عراق اشاره و اظهار کرد: هدف از این کار بزرگ، درسی بود برای دشمنان اسلام تا بدانند با چه کسانی روبه رو هستند.
وی همچنین با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ملت ایران سیلی نمی خورد، بلکه سیلی می زند، گفت: پس از این سخن معظم له بود که نیروهای سپاه پاسداران با موشک باران مقر داعش سیلی سنگینی بر گوش تروریست ها و دشمنان انقلاب نواخت.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.