به گزارش ایرنا، با عملیاتی شدن این طرح ساکنان روستاهای میم، دستگرد، تیره، ویریچ، خاوه، فردو، قبادبزن، ابرجس، بیدهند و کرمجگان که دارای اقلیم خشک و نیمه بیابانی هستند از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، در این آیین گفت: برای آبرسانی به مناطق روستایی قم تا کنون 300 کیلومتر خطوط انتقال احداث شده است و با برنامه ریزی های انجام شده تمام روستاهای این استان طی دولت دوازدهم از آب آشامدنی سالم برخوردار خواهند شد.
محمد احمدی جبلی افزود: انتقال آب از سرشاخه های دز به روستاهای استان قم باعث شده است مشکل بسیاری از روستائیان که با مشکل جیره بندی رو به رو بودند حل شود و دیگر منتظر تانکرهای حمل آب آشامیدنی نباشند.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات مورد نیاز برای آبرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید، ادامه داد: اکنون شاخص های بهره مندی از منابع آبی سالم در استان قم به سطح قابل قبول 95 درصد رسیده است و در آینده نزدیک تمام 150 روستای استان قم به خطوط انتقال آب مجهز می شوند.
آیین افتتاح طرح آبرسانی به 10 روستای بالادست شهر کهک استان قم با اعتباری بالغ بر 137 میلیارد ریال و تامین آب مورد نیاز بیش از 20 هزار تن با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو، حمید رضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم و شماری از مسئولان ملی و استانی برگزار شد.
بخش و شهر کهک یکی از بخش های پنجگانه استان قم است که در فاصله 35 کیلومتری شهر قم قرار دارد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.