به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی روز شنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان دادگستری قم، افزود: بالاترین منصب در حکومت اسلامی پس از امام و ولی فقیه، امر قضاوت است و هیچ منصبی توانایی برابری با این جایگاه را ندارد.
وی اضافه کرد: کشورهای دیگر در زمینه جایگاه قضاوت اقدامات بسیاری کرده اند، ولی آنچنان که باید در کشور ما به این امر پرداخته نشده است. منزلت قاضی درجامعه باید به گونه ای باشد که او نزدیک ترین فرد به حاکم باشد.
صادقی با اشاره به این که یکی از ماموریت های معاونت فرهنگی قوه قضاییه ارتقاء جایگاه قضات است، گفت: این امر کار زیادی می طلبد و در نخستین گام، قضات خودشان باید پاسدار این شان و منزلت باشند.
وی ادامه داد: زمانی که قاضی هنگام قضاوت به متهم و مجرم احترام بگذارد، در واقع شان و جایگاه خود را حفظ کرده است. زمانی که قاضی برای خود حرمت قائل باشد، می توان انتظار داشت تا دیگران نیز برای قاضی و قضاوت حرمت قائل شوند.
صادقی با تقدیر از بازنشستگان دستگاه قضا در قم، گفت: بازنشستگان سرمایه های کلانی از تجربه، دانش، علم و دانایی هستند و این مجموعه گرانقدر می تواند آینه ای برای کسانی که در این امر اشتغال دارند، باشد.

** معاون اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این آیین گفت: خدارا شاکر هستیم کارگزارانی که در در امر قضا به نظام جمهوری اسلامی خدمت کرده اند، انسان های شایسته ای بوده و خدمات فاخر و شایسته ای ارائه کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین مجید یزدی با اشاره به آیات و روایات، افزود:خدمت به جامعه اسلامی با الگوگیری از سیره و روش انبیا، اجر و پاداش اخروی فراوانی دارد.
در این آیین که آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حضور داشت، از 140 بازنشسته دادگستری قم تجلیل به عمل آمد.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.