به گزارش ایرنا، محمدباقر الفت روز چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کننده بروز جرائم را مشکلات و تنگناهای اقتصادی عنوان و اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید همه مردم و مسئولان تلاش کنند در حوزه های مختلف اقتصادی به خودکفایی برسیم و اگر این موضوع محقق شود ، نظام روز به روز در مسیر تعالی و پیشرفت گام خواهد برداشت.
وی افزود: تحقق این امر در سایه رشد سرمایه گذاری امکان پذیر است و دستگاه قضا نیز تلاش دارد محیطی را برای سرمایه گذاران مشروع ایجاد کند تا با اطمینان خاطر سرمایه های خود را در جهت رونق تولید و فضای کسب و کار که به اشتغالزایی بیانجامد، بکار بگیرند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد: برای حمایت از سرمایه گذاران نیاز است سرمایه گذاران مشروع را شناسایی و از آنان حمایت کنیم، سرمایه گذارانی که چرخ اقتصاد کشور را به چرخه در آورند و در واقع بتواند یک پازل از مقوله مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید معظم له را تکمیل کند.
الفت یکی از مهم ترین حوزه های سرمایه گذاری را در بخش جذب گردشگران عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی استان اصفهان اقدام به طرح پلیس ویژه گردشگران کرده است که می تواند در امنیت گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد و دستگاه قضا نیز آمادگی دارد از اینگونه برنامه ها حمایت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله پیشگیری از بروز جرائم پرداخت و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که مردم در این زمینه پیشقدم و با اجرای قوانین و مقررات خود را ملزم به رعایت آن بدانند تا قانونگرایی در بین آحاد افراد جامعه حاکم باشد، اگر بخواهیم در کاهش آسیب های اجتماعی موفق باشیم باید به علت بروز آنان نیز توجه ویژه ای داشته و به پدیده ها که علت به وجود آمدن آسیب ها هستند، توجه کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر تعامل و هم اندیشی میان دستگاه های متولی در این زمینه تاکید و یادآور شد: کار پیشگیری یک کار فرا قوه ای است، اگر اعضای شورا نسبت به انجام امور محوله اهتمام داشته باشند و فرآیند امور نیز در زمان مناسب شکل بگیرد می توانیم برآیند بهتری بدست آورده و با اشتراک گذاری دیدگاه ها به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.
الفت با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید به سمت کاهش 10 درصدی بروز آسیب های اجتماعی حرکت کنیم ، افزود: رسیدن به نقطه مورد نظر بدون هماهنگی تمامی ارگان های مسئول امکان پذیر نیست.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر لزوم مرجع بودن تصمیمات شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان ها تاکید و خواستار برگزاری مستمر جلسات این شورا شد تا با رصد مشکلات هر استان بتواند تصمیمات مقتضی را برای رفع آنها اتخاذ کند.
الفت یکی از برنامه های این معاونت را اجرای طرح نماد و غربالگری در محیط های دانش آموزی برشمرد و گفت: در هر استان هفت دبیرستان به عنوان نمونه و الگو برای اجرای این طرح انتخاب شده اند که پس از ارزیابی نتایج حاصله نسبت به بسط و گسترش آن در سایر مناطق اقدام خواهیم کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به برنامه های این حوزه در استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری اجرای برنامه پیشگیری از خشونت، هماهنگی در نهادینه سازی آموزش های پس از ازدواج، برگزاری کارگاه مهارت آموزی، پیگیری اجرای شیوه نامه اجرای دستورالعمل حمایت از خانواده و طرح مهارت ویژه زندانیان از جمله برنامه های مدنظر جهت پیشگیری در استان ایلام است.
الفت به بحث خودکشی در کشور و در استان ایلام اشاره کرد و گفت: اعضای شورای پیشگیری در استان ها باید با انجام کارهای پژوهشی ضمن شناسایی دلایل بروز این آسیب در سطح جامعه راهکارهای مقابله و پیشگیری از این پدیده مذموم را شناسایی و عملیاتی کنند.
مدیرکل دادگستری ایلام نیز در این نشست وقوع سرقت را مهم ترین جرم در استان بیان کرد و گفت: اتهام های اول استان در سال گذشته به ترتیب سرقت، قتل عمدی، تصادفات فوتی، ادم ربایی، خودکشی، تهدید فضای مجازی و ربا خواری بوده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.