به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از ائمه جماعات سادات با اشاره به وظایف خطیر حوزه و روحانیت در کشور، افزود: دغدغه اول و مهم تمام ما حوزوی‌ها باید دین‌داری مردم باشد و این که چه کاری انجام دهیم تا گرایش مردم به دین خدا بیشتر شود.
وی با تاکید بر افزایش هجمه ها علیه عفاف و حجاب در کشور گفت: امروز هجمه‌ها علیه حجاب بسیار زیاد است، اما هجمه‌ها علیه حجاب در ایران بیشتر از هر جای دنیاست که آن‌هم ناشی از فلسفه انقلاب اسلامی و مذهب انسان‌ساز تشیع است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بابیان فلسفه عزاداری ماه محرم الحرام افزود: اشک ریختن و پای مجلس امام حسین(ع) نشستن باید به همراه تغییر در جهت‌گیری‌ها و سلوک زندگی افراد باشد وگرنه صرف اشک ریختن برای اهل‌بیت فایده‌ای نخواهد داشت.
وی ادامه داد: مسئولیت مقابله و مبارزه با انحرافات در مناسک دینی بر عهده ائمه جماعات مساجد است، چراکه این وظیفه‌ای است که دین در اختیار حوزه‌ها قرار داده اما باید بر اساس روش‌های درست روانشناسی انجام بگیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در محافل و مجالس اهل‌بیت(ع) باید از وجود منبری‌هایی استفاده شود که به فکر دین‌داری مردم هستند و ارتباط مردمی آن‌ها خوب باشد که در غیر این صورت خیانت به دین‌داری مردم است و امام راحل به خوبی به این نکته اشاره کردند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
فاضل لنکرانی با انتقاد از افراط وتفریط در عزاداری ها تاکید کرد: فقیه واقعی در منطق اسلام و روایات فردی است که مردم را از رحمت خدا ناامید نکند و آن‌ها را نسبت به قهر الهی نیز ایمن نسازد.
وی همچنین با انتقاد از رفتارهای غیراصولی درزمینه امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: راه‌های امربه معروف و نهی از منکر با گذشته کاملا متفاوت شده و امروز با گرفتن جلوی مردم نمی‌شود کسی را ارشاد کرد، بلکه باید با روی خوش وارد درون زندگی مردم شد.
7405/ 1175 تنظیم: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.