به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی داستان و خاطره طلاب (اشراق) در سالن همایش غدیر، با اشاره به این که در علم مدیریت می گویند که دانش سازمانی باید محفوظ بماند، افزود:حاصل کارهای مدیر و انباشت تجربه او که یک دانش سازمانی است که باید حفظ شود و مدیر و کارشناس بعدی نباید از صفر شروع کند.
وی افزود: در فضای تبلیغ دین هم که یک اقتضائات تبلیغی و فرهنگی خاص خود را دارد، باید در یک جا این دانش انباشته شود و این خاطره نویسی می تواند در ایجاد دانش سازمانی تبلیغی نقش بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به تلاش ها و خدماتی که مبلغان با کم ترین امکانات در مناطق محروم و دورافتاده کشور انجام می دهند، تاکید کرد: باید تاریخ و نسل های بعدی بدانند که ایمان، تقوا، دین، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) بارش به دوش چه کسانی بوده و با چه سختی هایی دین خدا حفظ شده است.
واعظی با بیان این که به بخش عمومی خاطره نویسی نیز نیازمند هستیم، تصریح کرد: با نوشتن خاطره و رُمان می توانیم کار فرهنگی و ارتباطی انجام دهیم و از این طریق نیز باید بتوانیم با مخاطب عمومی ارتباط برقرار کنیم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این نگارش ها باید از دو حیث قوت داشته باشند؛ هم قوت محتوایی و پیام داشته و هم آرایه های بیانی و نوشتاریِ جذاب و تاثیرگذار داشته باشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: کشور ما دارای ویژگی خاصی می باشد و آن این است که سازگاره های اجتماعی متنوعی دارد که دارای بافت های فرهنگی مختص خود هستند و نیز دارای قومیت های متنوع و متعددی هستیم.
وی افزود: از طرفی حوزه های علمیه و روحانیت نیز امتیاز خاصی دارد و آن این است که از تمام این قومیت ها و قشرها نماینده در حوزه های علمیه وجود دارد و این مساله یک امتیاز برای حوزه ها ایجاد می کند.
واعظی تصریح کرد: حضور روحانیت در ایام تبلیغی این ارتباط اجتماعی را ایجاد کرده است و این خاطره نویسی می تواند واقعیتی از اجتماع ما باشد، در واقع این خاطره نویسی ها در احداث اسناد تاریخی برای شناسایی واقعیت های فرهنگی ما است و این خاطره نویسی ها از این جنبه هم حائز اهمیت می باشد.
این مراسم با حضور طلبه های حوزه علمیه و کارشناسان ادبیات و جمعی از چهره های برجسته حوزوی و ادبی کشور برگزار و در پایان از برگزیدگان این جشنواره در دو بخش بین الملل و داخلی تجلیل و از چند کتاب در رابطه با جشنواره رونمایی شد.
دومین جشنواره بین المللی داستان و خاطره طلاب (اشراق) از بخش های خاطره های تبلیغی، سفرنامه های تبلیغی، ثبت رویداد و پیشامدهای جالب توجه در روند فعالیت های تبلیغی، خاطره صوتی، خاطره تصویری، داستان کوتاه و رمان تشکیل شده بود.
این جشنواره از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری معاونت این دفتر و جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد و بیش از یک هزار و 600 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.