دراین مطلب می خوانیم:
«در حالی که قرار بود تمرین صبای قم امروز برگزار شود، به دلیل هجوم تعدادی از بازیکنان سابق این تیم با چوب و چماق و چاقو، تمرین این تیم به تعطیلی کشیده شد!»
خبر تلگرامی کوتاه فوق به نقل از خبرگزاری میزان عصر پنجشنبه به سرعت در کانال‌های مختلف اعم از ورزشی، خبری و حتی سرگرمی منتشر شد.
حواشی صبای قم بعد از اتفاقات عجیب و یادآوری هفته آخر لیگ برتر و سقوط این تیم به لیگ دسته اول تمامی ندارد. یک روز صحبت از بازگشت تیم به لیگ برتر، روز دیگر واگذاری به هیات فوتبال، رفت و آمدهای هر روز اسپانسر جدید و قرارداد نبستن یا به ادعای برخی فراری دادن آنها، انتخاب چهار سرمربی نرسیده به هفته چهارم لیگ دسته اول و چهارتایی شدن برابر تیم خونه به خونه، گوشه‌ای از حواشی روزهای بعد از سقوط صبا از لیگ برتر بوده است.
بعد از ورود اسپانسر جدید به تیم فوتبال صبا و واگذاری عنوان مدیر اجرایی این تیم به شاهین گل افروز، هر روز بازیکنان جدیدی با صبا قرار داد بسته‌اند و احتمالا این روند ادامه خواهد داشت. به نظر میرسد در این بین جای بازیکنان بومی که در دو هفته ابتدایی لیگ دسته اول به صورت یکدست در ترکیب صبا به میدان رفتند با این اوضاع، تنگ شود و شاید یکسری از تیم بیرون گذاشته شوند و برخی نیز به نیمکت صبا هدایت شوند. با داشتن این نکات حالا به اتفاقات تمرین عصر پنجشنبه صبا نگاهی می‌اندازیم.
قرار بر این بوده بعد از برگزاری تمرینات صبا در زمین شماره دو آزادی، تمرین پیش از دیدار این هفته صبا مقابل ملوان، عصر پنجشنبه در زمین چمن دانشگاه قم برگزار شود اما با تجمع گروهی از بازیکنان، دوستداران و برخی هواداران تیم صبا در محل تمرین، جلوی این امر گرفته شد و تمرین به تعطیلی کشیده شد.
ساعتی از این موضوع نگذشته بود که بازیکنان بومی تیم فوتبال صبا پس از درج اخباری مبنی بر چاقوکشی و ضرب و جرح در تمرین این تیم، در بیانیه ای ضمن تکذیب این اخبار، آن را بهتان برای مخدوش کردن چهره قم عنوان و تاکید کردند از احقاق حقوق خود کوتاه نخواهند آمد.
به دنبال این بیانیه، هیأت فوتبال استان قم هم در اطلاعیه‌ای درباره حواشی تمرین عصر پنجشنبه صبا، ضمن تکذیب هر گونه استفاده از سلاح سرد، انتشار هدفمند این گونه اخبار را برای ایجاد حاشیه و ناامن جلوه دادن محل تمرین صبا در قم دانسته و بر پیگیری اخبار کذب منتشره از مراجع ذیصلاح تاکید کرد.
اما واقعیت ماجرا چه بود: یکی از خبرنگاران حاضر در محل تمرین عصر پنجشنبه صبا با تایید حواشی بوجود آمده در این جلسه تمرینی می‌گوید: نه چماقی دیدیم نه چاقویی فقط تعدادی از بازیکنان بومی به اتفاق فامیل و همراهان خود و نه هوادار نسبت به حذف برخی از بازیکنان بومی که فاقد کارت بازی بودند، معترض شدند. عمده این بازیکنان کسانی بودند که تا هفته سوم بازی‌ها در ترکیب تیم حضور ثابت و تاثیرگذاری داشتند. این حرکت آنها منجر به نوعی مناقشه و صحبت‌های جدی و تند گردید که در پایان با حضور علی اصغر مدیر روستا مدیر فنی تیم این موضوع به تعطیلی تمرین منتج شد و قرار شد بزودی در این‌باره در جلسه‌ای تصمیم‌گیری شود.
در اینجا با توجه به اینکه برخی مدعی چاقوکشی شدند و در مقابل برخی اعتراضات را به هوادران منتسب کردند، برای روشن شدن موضوع لازم به طرح چند نکته می‌باشد:
اول اینکه با توجه به روایت خبرنگار حاضر در جلسه و برخی شاهدان عینی هیچ گونه چاقوکشی یا چماق بدستی رخ نداده است. البته نمیشود منکر ایجاد حاشیه در تمرین عصر پنجشنبه صبا هم شد.
باید مشخص شود این حواشی در حد صحبت‌های تعدادی از بازیکنان بومی بوده یا هواداران؟ که شواهد نشان می‌دهد هواداران نقشی دراین حاشیه نداشته‌اند و به نظر می‌رسد اعتراض بازیکنان بومی و افراد منتسب به این بازیکنان نقش اصلی را در ایجاد این حواشی و به تعطیل کشاندن تمرین صبا داشته‌اند. اما سؤال اساسی این است که به چه دلیل این اعتراضات صورت گرفته و چرا بهانه به دست اسپانسر داده شده است تا به این دلیل و شاید با بزرگنمایی این موضوع و استفاده از تیم رسانه‌ای همراه خود به دنبال راهی برای توجیه انتقال دایمی تمرینات صبا به تهران باشد. بهتر بود اگر اعتراضی وجود دارد از طریق مدیران و مسئولین ورزش استان مطرح شود و نه به صورت مستقیم توسط بازیکنان.
دوم: آیا می‌شود به اسپانسری برای به کار نگرفتن بازیکنان بومی ایرادی گرفت؟ می‌شود به اسپانسر انتقاد کرد که چرا بازیکن مد نظر خود را جذب می‌کند؟ اگر قواعد فوتبال حرفه‌ای را قبول کرده ایم باید به مفاد قرارداد بین استانداری و اسپانسر متعهد باشیم و اعتراضات بر اساس آن مطرح گردد. به نظر می‌رسد در مفاد قرارداد بر استفاده از نیروی انسانی بومی تاکید شده اما الزامی بر به کارگیری تمامی بازیکنان بومی صورت نگرفته است و اگر اعتراضی وجود دارد باید به این مفاد قرارداد باشد نه به صورت مستقیم به اسپانسر.
سوم: متأسفانه در چند مقطع برخی از حامیان مالی که برای در اختیار گرفتن صبا پا پیش گذاشتند از دست‌های پشت پرده ای سخن گفتند که مانع از عقد قرارداد آنها شد. امیدواریم مسائل بوجود آمده در تمرین عصر پنجشنبه صبا ارتباطی با این ادعاهای مطرح شده نداشته باشد.
چهارم: نمی‌شود منکر ارزش بازیکنان بومی در صبا شد و این موضوع همواره مورد تاکید اصحاب رسانه استان بوده است ولی آیا در این چند هفته که صبا به طور کامل در دست قمی‌ها بود، وحدت کامل بین بازیکنان، کادر فنی و مدیریت وجود داشت یا همیشه برخی به دنبال حاشیه‌سازی و حذف یکدیگر از این تیم بودند. در روزهای گذشته بازیکنان و فوتبالدوستان قمی از نبود اسپانسر و شرایط مالی گله‌مند بودند اما حالا که حامی مالی برای این تیم پیدا شده، انگار برخی ناخشنودند و در صدد برهم‌زدن آرامش و دلسرد کردن اسپانسر هستند.
در پایان باید به این نکته اذعان کنیم که از ماست که بر ماست. چطور می‌شود مدیران استان و دست‌اندرکاران ورزش و صبای قم قادر به جذب یک اسپانسر آن هم در لیگ یک نیستند؟ وقتی اسپانسر خارج از استان مسئولیت تیم را عهده دار می‌شود باید این را قبول کنیم که برای اسپانسر در درجه اول منافع مالی و شخصی وی مهم است نه منافع استان و بازیکنان بومی. چطور انتظار داریم اسپانسر خارج از استان برای شهر و فوتبالیست‌های قم دلسوزی کند. اگر با وجود مسائل بوجود آمده اسپانسر پا پس نکشد، تکرار چنین اتفاقاتی برای تیم از قم رانده و از همه جا مانده صبا وجود دارد.
8138/ 6133. تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.