بهره برداری از ساختمان دهیاری روستای الوسجرد با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیون ریال و ساختمان مجتمع دهیاری روستای شرف نو شهرستان ساوه با اعتباری بالغ بر پنج هزار و 700 میلیون ریال برای استقرار سه دهیاری از جمله طرح های ساوه بود.
بهره برداری از کارخانه تولید قطعات بتونی متعلق به شرکت تعاونی دهیاری ها با هفت هزار میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح هایی بود که به حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در حاشیه بهره برداری از این طرح ها گفت: همزمان با هفته دولت 556 طرح عمرانی در نقاط مختلف این استان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی به بهره برداری می رسد.
عزیز فیلی افزود: 6 هزار و 880 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این طرح های هزینه شده است.
وی ادامه داد: 930 میلیارد ریال این اعتبارات از محل منابع ملی و بقیه از محل سرفصل های مختلف اعتباری استانی و تسهیلات بانکی تامین شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: شهرستان اراک با 128 طرح و شهرستان دلیجان با 12 طرح بیشترین و کمترین طرح های عمرانی قابل بهره برداری در هفته دولت امسال استان را به خود اختصاص داده اند.
فیلی ادامه داد: با بهره برداری از طرح ها 2 هزار و 450 فرصت شغلی به صورت مستقیم و 2 هزار و 100 فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم در استان ایجاد می شود.
وی، آبرسانی از سد کوچری به شهرستان خمین و بهره برداری از تصفیه خانه شهر خمین را یکی از مهمترین طرح های عمرانی دانست و گفت: بیش از 500 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی حمایت از سرمایه گذاری و ایجاد طرح های تولیدی در استان را از برنامه های اولویت دار استانداری استان عنوان کرد و گفت: استانداری استان آمادگی حمایت و اعطای تسهیلات ارزان قیمت از سه هزار میلیارد ریال تا 20 میلیارد ریال و بسته توجیه اقتصادی طرح های عمرانی و تولیدی را دارد.
در سفر روز یکشنبه معاون عمرانی استانداری استان مرکزی به شهرستان های خنداب نیز پارک ساحلی و کارخانه شن و ماسه کوهی ماهان شهرستان خنداب به بهره برداری رسید.
پارک ساحلی این شهرستان در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع ایجاد شده که در اجرای مرحله نخست این طرح عملیات کف پوش، بتن ریزی و دیوار حائل، نصب چراغ های روشنایی، مجموعه بازی کودکان با صرف اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 466 میلیون ریال انجام شد.
کارخانه شن و ماسه کوهی ماهان شهرستان خنداب نیز با صرف 20 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و 30 میلیارد ریال اعطای تسهیلات بانکی ایجاد شده است که با بهره برداری از این طرح برای 30 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
ساوه از شهرهای استان مرکزی است که از شمال به شهرستان زرندیه و استان قزوین، از جنوب به شهرستان تفرش و استان قم، از شرق به استان تهران و قم و از غرب و جنوب غربی به استان همدان و شهرستان کمیجان محدود می‌شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.