به گزارش ایرنا، در این جلسه که صبح شنبه در تالار شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، براساس تصمیم اعضای شورا، مهدی جمالی نژاد شهردار سابق اصفهان که گفته می شود به عنوان شهردار یزد انتخاب شده است، تا زمان صدور حکم قدرت الله نوروزی به عنوان شهردار اصفهان از سوی وزارت کشور به عنوان سرپرست شهرداری باقی ماند.
پیش از انتخاب قدرت الله نوروزی، مهدی جمالی نژاد به مدت 2 سال مسئولیت تصدی شهرداری اصفهان را برعهده داشت.
پیش از جمالی نژاد نیز سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم، به مدت 12 سال شهردار اصفهان بود.
خاطرنشان می شود، قدرت الله نوروزی در جلسه غیر رسمی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان که روز سه شنبه هفته گذشته ( 31 مرداد ) برگزار شد، 10 رای از 13 رای ماخوذه را به خود اختصاص داده بود.
قدرت الله نوروزی عضو هیات علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه اصفهان و وکیل دادگستری است که در دوره دولت اصلاحات نیز فرماندار اصفهان بود.
وی همچنین در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر اصفهان ریاست ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را برعهده داشت.
پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان از روز چهارشنبه یکم شهریورماه سالجاری پس از مراسم تحلیف که با حضور فرماندار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرد.
شهرداری اصفهان در سال 1286 هجری شمسی تأسیس شد.
پیش از انقلاب 18 و پس از انقلاب 11 تَن در سمت شهرداری اصفهان فعالیت داشته اند.
بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن بیش از 2 میلیون و 243 هزار نفر در اصفهان سکونت دارند که سبب شده این خطه سومین شهر پرجمعیت ایران باشد.
گ/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.