سید داود حاج حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه های «عمرانی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «اقتصادی و اشتغال» و «بهداشت و درمان» به ترتیب 27، 33، 11 و 12 طرح، عملیاتی و 12 برنامه نیز در بخش سیاسی، امنیتی و انتخابات اجرایی شد.
وی ادامه داد: کلنگ زنی طرح گازرسانی به 23 روستای دهستان قاهان، پیگیری و اجرای طرح آسفالت در جاده های نور آباد و باغ یک، پیگیری تعریض جاده اصلی دستجرد - تفرش، برق رسانی به روستاها، بازسازی مخازن آب، اجرای طرح های هادی روستایی، راه اندازی ساختمان دهیاری روستاها و بازسازی پل تاریخی ورزنه از مهمترین طرح های عمرانی بخش خلجستان است.
وی به طرح های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: دوره های کارآفرینی بانوان روستایی، مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، کارگاه سبک زندگی اسلامی - ایرانی، همایش سالم سازی و استاندارد محصولات کشاورزی، برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج و اعزام بانوان مبلغ به روستاها از مهمترین طرح های این بخش محسوب می شود.
وی با تاکید بر این که به دنبال ارتقای فرهنگ کتابخوانی در روستاهای این بخش هستیم گفت: تعداد اعضای کتابخانه در بخش خلجستان از 450 تن به 550 تن افزایش پیدا کرده و امانت کتاب از 500 نسخه در ماه به 600 نسخه افزایش پیدا یافته است.
بخشدار خلجستان بیان داشت: همچنین در بخش اوقات فراغت، بخش کودک و نوجوان کتابخانه ها را فعال کرده ایم و با برگزاری مسابقه های کتابخانی در صدد توسعه کتابخوانی هستیم.
وی در خصوص فعالیت های حوزه اقتصادی در بخش خلجستان گفت: نخستین جشنواره اقتصاد مقاومتی نیز با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق منویات معظم له، در روستاهای این بخش برگزار شد تا مردم با استفاده از ظرفیت ها در این حوزه فعالیت کنند.
حاج حسینی، از افتتاح شرکت کشت و صنعت قارچ تک چین در روستای سفت بخش خلجستان خبر داد و گفت: این کارخانه سالانه بیش از سه هزار قارچ تن تولید می کند که بیش از 20 تن از جوانان روستایی مشغول به فعالیت در این واحد تولیدی شده اند.
وی گفت: همچنین باغ گل محمدی در روستای کندرود با هزینه یک میلیارد ریال در سال گذشته به بهره برداری رسید و باعث اشتغالزایی جوانان روستایی شده است.
وی با اشاره به اجرای برنام ها در حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: پیگیری و احداث مسکن پزشکان درمانگاه دستجرد توسط مرکز بهداشت استان قم از سال گذشته آغاز شده است.
وی، حرکت جهادی ویزیت رایگان پزشکان متخصص، سنجش سلامت دانش آموزان در مدارس، اعزام 440 تن از بیماران نیازمند به خدمات چشم پزشکی در طرح نورآوران استان قم، جذب بیش از 800 سفیر سلامت جهت بهبود سلامت خانواده و برگزاری 400 مورد کلاس آموزشی سالانه در موضوع های مختلف در روستاها را از مهمترین برنامه های حوزه بهداشت و درمان در بخش خلجستان برشمرد.
بخشدار خلجستان در ادامه با بیان این که امسال 9 طرح به ارزش 17 هزار و 520 میلیون ریال در هفته دولت در این بخش به بهره برداری رسید گفت: طرح هادی روستای آمره با اعتبار 2 میلیارد ریال، چاه آب روستای کهندان با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، چاه آب و مخزن روستای گیو با اعتبار پنج میلیارد ریال، بهره برداری از قنوات روستای قاهان با اعتبار یک میلیار و 860 میلیون ریال و لوله گذاری انهار سنتی روستای قاهان با اعتبار 450 میلیون ریال از جمله این طرح هاست.
وی، آبیاری تجمیعی دست وستو فوجرد با اعتبار هفت میلیارد ریال، بهره برداری از طرح نهر رستگان با اعتبار 700 میلیون ریال، لایروبی قنوات روستای دستجرد با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال و احیای جنگل روستای طینوج با اعتبار یک میلیارد و 110 میلیون ریال را از دیگر طرح های افتتاح شده در هفته دولت برشمرد.
حاج حسینی بیان داشت: همچنین 14 طرح با مشارکت دهیاری ها و دستگاههای اجرایی استان از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده روستاییان با هزینه 14 هزار و 850 میلیون ریال در حوزه های اصلاح شبکه آبرسانی، تعویض سیم و کابل خودنگه دار، تعویض لوله های فرسوده آب آشامیدنی، احداث بلوار و بهسازی معابر، احداث بوستان، اصلاح شبکه و مخزن آب و بازسازی امامزادگان در بخش خلجستان کلنگ زنی شد.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.
ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر محصولات کشاورزی خلجستان شامل توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.