مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم اعلام کرد: درصد مثبت بودن تست‌های پی سی آر ۵۸ درصد شده که آمار بالایی برای استان می‌باشد.

مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم گفت: تمام شاخص‌های بیماری کرونا نسبت به هفته گذشته در این استان 100 درصد افزایش یافته است.

به گزارش جماران، محمدتقی سلطانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بستری هفتگی به ۶۵۸ نفر و تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز ۹ گانه جامع سلامت به سه هزار و ۲۵۷ نفر در هفته جاری افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۴۰ بیمار در یک هفته شناسایی شده است که افزایش صددرصدی  دارد و درصد مثبت بودن تست‌های پی سی آر ۵۸ درصد شده که آمار بالایی برای استان می‌باشد.

به گفته وی،‌ مناطق قرمز شهر از ۱۲ منطقه در هفته گذشته به ۲۱ منطقه در هفته جاری افزایش یافته که شهروندان باید آگاه باشند هرگونه تجمع از جمله دورهمی های خانوادگی، کانون خطر و آلودگی است.

سلطانی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی،‌ گفت: مراکز واکسیناسیون کرونای این استان در روزهای تعطیل از ساعت ۰۸:۳۰ صبح تا ۲۰ شب برای تزریق واکسن فعال است.

وی‌ افزود: مرکز شماره یک واقع در میدان روح‌الله جنب دانشکده بهداشت، مرکز شماره چهار در محل نمایشگاه‌های دایمی واقع در خیابان خاکفرج، مرکز شماره پنج واقع در مصلی قدس و مرکز خودرویی نیز در پارکینگ مصلی واقع در رودخانه (از ساعت ۱۸ تا ۲۱) فعال است.

وی تاکید کرد: از همه همشهریان تقاضا دارم قبل از مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون نسبت به دریافت نوبت از سامانه واکسیناسیون کرونا به نشانی salamat.gov.ir اقدام کنند تا ازدحام جمعیت رخ ندهد و سلامتی افراد به خطر نیفتد.

سلطانی با بیان این‌که کاهش میزان بستری، شدت بیماری و مرگ‌ومیر هدف واکسیناسیون کروناست، گفت: افرادی که واکسن دریافت می‌کنند همچنان در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال می‌توانند برای واکسیناسیون مراجعه کنند، اضافه کرد: تا روز دوشنبه هفته جاری، ۶۶ هزار و ۱۱۵ نفر دوز اول و ۲۶ هزار و ۲۵۸ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که در مجموع ۹۲ هزار و ۳۷۱ دوز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۸۸ دوز مربوط به واکسن ایرانی برکت می‌باشد که نشان‌دهنده استقبال بالای شهروندان از واکسن ایرانی است و امیدواریم روند مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته کارشناس مرکز بهداشت قم، در حال حاضر واکسن سینوفارم و برکت در پایگاه‌های تزریق واکسن استان موجود است و کمبودی در تعداد واکسن وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.