امام جمعه قم گفت: آمریکا در برابر هر جنایتی که می کند باید منتظر پاسخ محکم و قاطع باشد.

آیت الله سعیدی راهبرد مقاومت فعال را چاره کار در برابر آمریکای پلید و تروریست دانست و افزود: آمریکا در برابر هر جنایتی که می کند باید منتظر پاسخ محکم و قاطع باشد.

به گزارش جماران، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد با اشاره به دیدار نخست وزیر عراق با مقام معظم رهبری در روزهای گذشته گفت: برگزاری این دیدار در شرایط کنونی، بیانگر اهمیت و عمق راهبردی روابط ایران و عراق و میزان برادری و علاقه این دو کشور به همدیگر است.

وی افزود: تقویت نیروی بسیج مردمی عراق و توجه به منویات آیت الله سیستانی و مرجعیت، موجب پیشرفت کشور عراق خواهد شد.

خطیب جمعه قم افزود: عراق همواره بر داشتن رابطه برادرانه با ایران تاکید داشته که در این زمینه مخالفانی از جمله آمریکا وجود دارد که البته به فرموده امامین انقلاب، آمریکا غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: راهبرد مقاومت فعال، چاره کار در برابر آمریکای پلید و تروریست است و آمریکا در برابر هر جنایتی که می‌کند باید منتظر پاسخ محکم و قاطع باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: ملت بزرگ ایران ترور سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را فراموش نمی‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار فرمود که شهید سلیمانی میهمان عراقی‌ها بود که به شهادت رسید و جمهوری اسلامی ایران قطعاً ضربه متقابل را به آنان خواهد زد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: این معضل در کنار همه تبعات منفی اش باعث شده که اتفاقات خوبی هم رخ دهد، از جمله اتفاقی که رهبر معظم انقلاب سال‌ها بر آن تاکید دارند که همان اهتمام بیشتر به اقتصاد مقاومتی و توان تولید داخلی است.

امام جمعه قم اضافه کرد: قدرت ایران در بسیج عمومی، استفاده از ظرفیت مردمی در بحران‌ها، روش‌های ابتکاری برای درمان، حذف هزینه‌های غیر ضروری در مراسم‌ها، کاهش ترددها و صرفه‌جویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا، تولید ماسک خانگی و توجه بیشتر به رعایت دستورات بهداشتی و دستگیری از همنوعان از جمله ظرفیت‌هایی بود که برای کنترل شرایط کرونایی از آن بهره بردیم.

آیت الله سعیدی در ادامه از تلاش‌های کادر درمان و سلامت کشور در مقابله با کرونا تقدیر کرد و افزود: بخش سلامت کشور در بحث مقابله با کرونا بسیار بهتر از کشورهای دیگر و حتی اروپایی‌ها عمل کرد و چنانچه در بحث اقلام بهداشتی از تولیدکنندگان حمایت شود مشکلات کمبود ماسک نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.