مطلب نقل شده از آیت الله العظمی سبحانی در مورد ریشه کن شدن ویروس کرونا به وسیله جن که در فضای مجازی منتشر شد، کذب است و دروغ

دفتر آیت الله جعفر سبحانی مطلب منتسب به ایشان در مورد جن و کرونا را تکذیب کرد.

به گزارش جماران، کانال این استاد برجسته حوزه در مطلبی اینگونه آورده است: «مطلب نقل شده از آیت الله العظمی سبحانی در مورد ریشه کن شدن ویروس کرونا به وسیله جن که در فضای مجازی منتشر شد، کذب است و دروغ».

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌ های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می ‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به ‌عنوان ذات‌الریه نام برده می ‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می ‌توانند با شماره تلفن‌ های  36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می ‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1431677
  • منبع: خبرگزاری ایرنا
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.