به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، در همین راستا برای تامین تجهیزات و اقلام و تادیه مطالبات پرسنل بیمارستانی قم هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته است.

بر اساس گزارش استانداری قم برای تکمیل و تجهیز بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) نیز ۶۰۰ میلیارد ریال منابع اختصاص پیداکرده است.

کلنگ احداث بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) سال ۹۴ بر زمین زده شد و این مجموعه درمانی با ۲۲۰ تخت، در ۹ طبقه احداث‌شده است.

مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) در محوطه مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی با ۲۱ هزار مترمربع زیربنا احداث‌شده است، این بیمارستان دارای پد بالگرد بر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی ازجمله تصویربرداری، سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه و داروخانه می‌باشد.

پیش از شیوع کرونا این بیمارستان بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با توجه به آغاز با شیوع ویروس کووید۱۹ و تکمیل ظرفیت تمام بیمارستان‌های قم، بهره‌برداری از این مرکز درمانی برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در دستور کار قرار گرفت.

تصویب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان مادر در شهرک پردیسان نیز در ایام شیوع کرونا در قم کلید خورده است.

همچنین هم‌زمان با شیوع کرونا و طبق مصوبه ستاد بحران استان افتتاح طرح فاضلاب بیمارستان فرقانی بااعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال آغازشده است.

بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی بخش خصوصی قم به نام بیمارستان مادر از سال ۱۳۹۳ در زمینی به مساحت ۳ هکتار و با ظرفیت ۲۴۰ تخت در منطقه پردیسان قم در حال ساخت است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.