بهرام سرمست عصر پنجشنبه در نشست با تشکل‌های کارگری در سالن کرامت استانداری قم، در ادامه بیان کرد: چرخ تولید و اقتصاد استان نباید در شرایط کرونا متوقف شود و هم‌زمان در مقابله کرونا باید تولید و اقتصاد نیز به جلو برود.

وی اظهار داشت: برای حفظ تاب‌آوری اقتصادی استان باید در کنار توجه به‌سلامت مردم و کارگران از رونق تولید و جهش در فضای کسب‌وکار حمایت شود.

سرمست گفت: در رزمایش کمک مومنانه باید فکری اساسی به کارگران و خانواده‌هایی شود که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند اما با انبوهی از مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از خانواده‌ای آسیب‌دیده به دلیل نجابتی که دارند به‌شدت در گرفتاری و سختی هستند و باید نهادهای خیریه و تشکل‌های کارگری به سراغ آن‌ها بروند.

سرمست در ادامه گفت: تهدید کرونا به فرصتی گران‌قدر برای تکمیل ظرفیت‌های درمانی و تخت‌های بیمارستانی قم تبدیل شد و اعتبارات قابل‌توجهی برای راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در دوران تهدید کرونا برای پرداخت مطالبات کادر درمانی قم اختصاص یافت که اقدام موفقی بود.

 چرا صداوسیمای قم به تشکل‌های کارگری وقت نمی‌دهد؟

استاندار قم در ادامه با اشاره به این که مطالبه‌های کارگری مساله به حقی است، از اینکه - به گفته وی - صداوسیما مرکز قم برای تمام اقشار برنامه می‌سازد اما آنتنی به تشکل‌ها و نمایندگان کارگری نمی‌دهد ابراز ناخرسندی کرد و گفت که در این خصوص باید روال عادلانه‌ای در پیش گرفته شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: کارگران قشری هستند که باید صدایشان شنیده شود.

وی عنوان کرد: قابلیت تشکل‌های کارگری قم بسیار بیشتر از چیزی است که تاکنون از آن‌ها مشاهده‌شده است.

وی افزود: تعاملات تشکل‌های کارگری قم تاکنون نتوانسته است از ظرفیت‌های استان برای بهبود وضعیت جامعه کارگری استفاده نماید.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.