دبیر کل جبهه پایداری و از شاگردان مرحوم آیت الله بهجت در این مراسم که به صورت زنده از فضای مجازی و رسانه استانی پخش شد، با اشاره به جایگاه معنوی این مجتهد فقید افزود: به طور قطع آیت الله بهجت اگر از انبیای الهی بیشتر و بهتر نبود، کمتر نبود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، با بیان اینکه درس آیت الله بهجت برای طلبه‌هایی که اهل تقوا و تهجد بودند، دستاوردهای معنوی بسیاری داشت، گفت: نماز خواندن آیت الله بهجت(ره) بسیار دیدنی بود به گونه‌ای که بزرگان و فضلای قم در اقامه نماز ایشان حضور پیدا می‌کردند و حتی از شهرهای دیگر که به قم وارد می شدند، خود را به نماز ایشان می رساندند.

وی افزود: آیت الله بهجت(ره) همیشه دم از ظهور و دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) می زدند و بر مداومت نسبت به آن توصیه می کردند که باید خود را برای ظهور آماده کنیم تا لیاقت سربازی آن حضرت را پیدا کنیم.

فرزند آیت الله بهجت(ره) نیز در این مراسم، اولیای الهی و کسانی که به دنبال اولیای الهی می روند، ماه های رجب، شعبان و رمضان برای آنها ماه عجیبی است و برای وصول به ماه رمضان، ماه شعبان و رجب را تا حد امکان روزه می‌گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت گفت: آیت الله بهجت(ره) به علت بیماری زخم اثنی عشر، تا سال ها از روزه گرفتن محروم بودند و در سال آخر با اجبار خودشان ماه رجب و شعبان را روزه گرفتند تا ماه رمضان را روزه بگیرند.

وی افزود: همه سیر آیت الله بهجت(ره)، سیر الی الله بود و روزهای ماه رمضان ایشان فرق داشت و می گفت که سعی کنید که روزه تان، مانند روزه خواص باشد.

آیت الله محمدتقی بهجت(ره) در  ۲۷اردیبهشت ۱۳۸۸ در ۹۳ سالگی به علت ایست قلبی در قم درگذشت و پس از اقامه نماز توسط آیت الله جوادی آملی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.